ارج-گذاری-از-کارنامه‌ای-احمدشاه-مسعود-در-پاریس

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی با ذکر این جمله"نام چو جاوید شد، مُردنش آسان کجاست!" می‌گوید که شورای شهرداری پاریس با اکثریت آراء فیصله نموده تا نشانی را در ناحیه ۸ این شهر برای یادبود از احمدشاه مسعود، نصب نماید.

به گزارش افغان نیوز: معاون شهرداری شهر پاریس در تویتی نوشته که پاریس اولین شهری در جهان است که پس از بیست سال از شهادت احمدشاه مسعود، از او به خاطر مبارزات آزادی‌بخش و صلح‌جویانه‌اش تجلیل می‌نماید. 

آقای عبدالله می‌گوید که با در نظر داشت اینکه روابط تاریخی، دوستی و ارزش‌های مشترک فرانسه و افغانستان را با یک‌دیگر پیوند می‌دهند، ارج گذاری از اندیشه‌ها و کارنامه‌های قهرمان ملی بر تحکیم روابط میان دو کشور می‌افزاید.

وی از این اقدام شورای شهرداری پاریس استقبال نموده و می‌گوید: ارج‌‌گذاری از جنبه‌های صلح‌جویانه‌ی زندگی قهرمان ملی در حالی‌که تلاش‌ها برای تامین صلح در کشور جریان دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این درحالی است که کشته شدن احمد شاه مسعود، فرمانده 'جبهه مقاومت علیه طالبان ' برای طرفداران و مخالفانش خبرسازترین مرگ سال‌های اخیر افغانستان بود که در ۱۸ سنبله ۱۳۸۰ در حمله انتحاری دو مهاجم عرب به وقوع پیوست.

ارج گذاری از کارنامه‌ای احمدشاه مسعود در پاریس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد