اردوی-پاکستان-پرویز-مشرف-هرگز-نمی-تواند-یک-خیانتکار-باشد

اردوی پاکستان در واکنش به حکم اعدام پرویز مشرف، رییس جمهور سابق این کشور اعلام نموده که وی چهل سال به این کشور خدمت نموده و هرگز نمی تواند یک خیانتکار باشد.

به گزارش افغان نیوز: بعد از آنکه بخش خاص محکمۀ اسلام آباد روز (۱۷ دسمبر) پرویز مشرف حکمران نظامی سابق این کشور را به جرم خیانت، به سزای اعدام محکوم کرد؛ اردوی پاکستان شدیداً عکس‌العمل نشان داده و با یک اعلامیه گفته است که پرویز مشرف، چهل سال به این کشور خدمت نموده، جنگ‌های را برای کشورش انجام داده و هرگز نمی تواند یک خیانتکار باشد.

پرویز مشرف که از سال ۱۹۹۹ الی ۲۰۰۸ میلادی قدرت را در پاکستان در دست داشت، نخستین حکمران نظامی پاکستان است که به خاطر کنار گذاشتن قانون اساسی آن کشور، محاکمه می‌شود.

آقای مشرف قبل از آنکه در ماه اگست سال ۲۰۰۸ میلادی استعفا کند، به تاریخ سوم نومبر سال ۲۰۰۷ میلادی قانون اساسی پاکستان را به حالت تعلیق قرار داده، وضعیت اضطراری را اعلام کرده بود.

سازمان عفو بین‌الملل حکم محکمه در برابر پرویز مشرف را دلگرم کننده خوانده است.

عمر وریاچ، معاون بخش جنوب آسیای سازمان عفو بین‌الملل که در لندن مستقر است، در واکنش به این محکومیت گفت:‌ "دلگرم کننده است که دیده شود پاکستان تاریخچۀ معافیت جنرال‌های پرقدرت را درهم می‌شکند."

اما آقای وریاچ با سزای اعدام ابراز مخالفت کرده، آنرا خیلی "وحشیانه، غیر انسانی و زبون کننده" خوانده است.

این درحالی است که از سال ۱۹۴۷ میلادی که پاکستان ایجاد شد، تا اکنون درحدود نصف مدت موجودیت این کشور، نظامیان پاکستان را اداره کرده اند.

اردوی پاکستان: پرویز مشرف هرگز نمی تواند یک خیانتکار باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد