ارزش‌های-اسلام-در-حال-تضعیف-شدن-است

شورای اخوت اسلامی افغانستان می‌گوید: دشمنان مردم افغانستان در حال از بین بردن ارزش‌های اسلامی اند و برای مقابله با این دشنان، علما باید بین خود اتحاد داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: سومین همایش رسالت علمی وحدت امت اسلامی امروز (شنبه 11 قوس) در کابل دایر شد که اشتراک در این مراسم تاکید کردند که دشمنان مردم افغانستان در حال توطئه علیه اسلام و علما اسلام اند که برای مقابله با این افراد باید علما کشور بین خود اتحاد داشته باشند و با تهاجم فرهنگی مبارزه کنند.

رضوانی بامیانی یک تن از عالمان دین گفت: کشورهای اسلامی مورد تهاجم فرهنگی کشورهای غربی قرار دارند و برای مقابله باید این تهاجم فرهنگی که در حال از بین بردن ارزش‌های اسلامی است علما اسلام بین خود اتحاد داشته باشند و با توطئه دشمنان اسلام مبارزه کنند.

آقای بامیانی تاکید کرد: دشمنان اسلام میخواهند یک چهره زشت و بد را از اسلام به جهانیان نشان دهند که در این کار خود در سال های اخیر موفق نیز بوده اند و در حال حاضر اسلام به معنی خشونت و کشتار مردم معرفی شده است که این در تضاد با واقعیت اسلام است.

این عالم دین بیان داشت: هر روز هزارها مسلمان در کشورهای مختلف کشته میشوند و حقوق بشر ساکت است و هیچ دادخواهی وجود ندارد اما اگر یک غیر مسلمان کشته شود حقوق بشر چنان داد و فریاد میکند که گویا جهان در حال نابود شدن است. او افزود: افغانستان در حال حاضر مورد تجاهم فرهنگی قرار دارد و برای مقابله این تهاجم فرهنگی باید اخوت اسلامی رشد داده شود.

از سوی دیگر محمد اکبری نماینده مردم در مجلس نیز گفت: در جامعه اسلامی امروز دو فکر در حال رشد است اول فکری است که عقل را رشد می‌دهد و فراتر از انچه که اسلام واقعی وجود دارد و گروه دوم سنت را چنان رشد میدهد که فراتر از سنت پیامبر که اگر جلوی این دو فکر گرفته نشود جامعه اسلامی به بی راهه خواهد رفت.

از سوی دیگر عبدالقادر ابراهیمی عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: اسلام و عالمان اسلام همواره مورد ظلم دشمنان این دین قرار داشته است و اکنون نیز این روند جریان دارد و هر روز عالمان دین قربانی میشوند.

ابراهیمی گفت: سران طالبان عالمان دین اند و نباید انان به قتل برسند اما حکومت و خارجی ها انان را به قتل میرسانند که این خلاف خواست علمان افغانستان است. او افزود: باید زمینه گفتگو بین دولت و مخالفین دولت در کشور فراهم شود تا جنگ و خون ریزی.

این عالم دین تاکید کرد مسلمانان افغانستان صدها سال در کنار هم زندگی مسالمت آمیز داشته اند و سیاسیون کشور نباید اخوت دو مذهب را نادید گیرند و با سرنوشت این ملت بازی کنند.

ارزش‌های اسلام در حال تضعیف شدن است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد