اروپا؛-عودت-کنندگان-افغان-را-حمایت-میکند

مسئول امور مهاجرت اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس اجرائیه کشور بیان داشت که آنها از مشکلات عودت کنندگان افغان از کشور های پاکستان و ایران باخبر اند و در این مورد افغانستان را یاری میکند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور با آقای لورنت موشیل مسوول امور مهاجرت اتحادیه اروپا و فرانز مایکل ملبن نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان و هیئت بلند پایه‌ی این اتحادیه در امور مهاجرین دیدار و گفتگو کرد.

آقای لورنت موشیل در این ملاقات گزارشی از وضعیت مهاجرین و زمینه‌های همکاری اتحادیه اروپا ارایه کرد و آمادگی این اتحادیه را در رسیدگی و پرداختن به این معضل ابلاغ نمود.

آقای میشل گفت اتحادیه اروپا از مشکل عودت مهاجران افغانستان از پاکستان و ایران آگاه است و می‌تواند افغانستان را در این زمینه همکاری نماید.

رئیس اجرائیه کشور با ابراز قدردانی از تلاش‌ها و کمک‌های اتحادیه اروپا برای حل مشکلات مهاجرین و عودت کنندگان گفت: "حکومت افغانستان برای رسیدگی به امور مهاجرین و عودت کنندگان نیازمند تداوم همکاری همه جانبه جامع بین‌المللی به‌خصوص اتحادیه اروپا است تا نیازمندی‌های اولیه مهاجرین و عودت کنندگان را در داخل کشور برآورده نماید.

رئیس اجرائیه از مسوولین اتحادیه اروپا خواست با مسوولین بخش مهاجرت در حکومت هماهنگی نمایند و زمینه‌های رسانیدن کمک به مهاجران را به صورت موثر بررسی نمایند.

این درحالی است که در ماه های اخیر روزنامه بیش از پنج هزار تن پناهجو پاکستان را ترک کرده و به افغانستان عودت کردند که این رقم مشکلات حکومت را بیشتر ساخت.

از سوی هم سرنوشت هزاران تن پناه جوی کشور در اروپا نا معلوم است که بخش از این پناهجویان نیز در آینده به کشور برگشت میخورند.

اروپا؛ عودت کنندگان افغان را حمایت میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد