ارگ-از-طالبان-خواست-تا-در-کنار-مردم-قرار-گیرند

ارگ ریاست جمهوری از طالبان میان رو و طرفدار صلح خواسته که در کنار مردم افغانستان قرار گرفته و بیشتر از این آله دست بیگانگان نشوند.

به گزارش افغان نیوز: در یک خبرنامه‌‌ی ارگ ریاست جمهوری که روز شنبه، ۲۴ حمل نشر شد، آمده است که حکومت این اقدام «جنگ‌جویانه» گروه طالبان را به شدت محکوم می‌کند و آماده است از هرنقطه خاک و شهروندان کشور دفاع کند، بنابراین بار دیگر از رهبری گروه طالبان می‌خواهد تا از ادامه‌ی «جنگ نامشروع و تحمیلی» دست کشیده و به دعوت بدون شرط مردم و دولت افغانستان برای مذاکرات صلح پاسخ مثبت دهد

در خبرنامه آمده است که به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده شده است تا در مطابقت به اصل دفاع از تمامیت ارضی کشور، در دفاع از مردم  و کشور تمام تدابیر لازم امنیتی را اتخاذ کرده و از سنگرهای خود با قوت دفاع کنند.

ارگ ریاست جمهوری هم‌چنان گفته است که طالبان در حالی عملیات بهاری خود را اعلام می‌کند که به «ابتکار و اصرار» حکومت تلاش‌های صلح برای پایان دادن به «جنگ تحمیلی» در کشور به شدت ادامه دارد و گروه طالبان با هیأت مذاکره‌کننده امریکا وارد مذاکرات مستقیم شده‌اند.

پیش‌تر گروه طالبان عملیات بهاری خود را تحت نام «الفتح» اعلام کرد و از تشدید جنگ علیه نیروهای امنیتی افغان و مأموریت حمایت قاطع خبر داد و گفته بود که این عملیات در واکنش به پلان امنیتی خالد برای سال جاری اعلام شده است.

اما حکومت افغانستان گفته است که ادعای طالبان در این مورد نادرست است و حکومت افغانستان برای آغاز عملیات جنگی فراخوان نداده است، بلکه موانعی که در مقابل صلح بود را از میان برداشته و ادامه جنگ را به نفع کشور نمی‌داند. ارگ ریاست جمهوری در عین حال از آن شمار از رهبران و اعضای گروه طالبان که با اعلام عملیات بهاری گروه طالبان مخالف‌اند، خواسته است تا در صف مردم و حکومت قرار بگیرند و علیه جنگ در کشور صدا بلند کنند.

ارگ از طالبان خواست تا در کنار مردم قرار گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد