ارگ-باز-هم-طالبان-را-به-«آتش‌بس-بشردوستانه»-فراخواند

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری، بار دیگر گروه طالبان را به «آتش‌بس بشردوستانه» برای مقابله با ویروس کرونا، فراخواند.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز دو شنبه(15، ثور) در این نشست خبری گفت که آتش‌بس بشردوستانه از خواست‌های اصلی مردم و حکومت افغانستان است و گروه طالبان باید به این خواست مردم لبیک بگویند و دست از ادامه خشونت بردارند.

سخنگوی ریاست جمهوری تأکید کرد که زمان آن فرار رسیده است تا طالبان نیز ویروس کرونا را جدی بگیرند و از انکار آن دست بردارند.

صدیق صدیقی خاطرنشان کرد که ویروس کرونا افغانستان را با چالش جدی روبه‌رو کرده است و در صورتی که خشونت از سوی گروه طالبان ادامه پیدا کند، بحران ناشی از ویروس کرونا گسترده خواهد شد و در این صورت طالبان مسوول است.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری، افزایش جنگ و خشونت از سوی گروه طالبان سبب می‌شود تا دولت به مردمانی که در ساحه جنگی زنده‌گی می‌کنند، رسیده‌گی نتواند.

صدیق صدیقی از جانب دیگر گفت که اجماع منطقه‌ای و جهانی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه در افغانستان وجود دارد و همه جهان و منطقه به یک صدا از طالبان می‌خواهند تا آتش‌بس کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری هم‌چنان گفت که افزایش حملات طالبان در هفته‌های اخیر مردم افغانستان را به صلح بی‌باور کرده است. به گفته او، صلح هنوزهم یک اولویت اساسی رهبری دولت است.

صدیقی افزود که دولت از تمام امکانات استفاه می‌کند تا تلاش‌های متحدان افغانستان برای تأمین صلح در افغانستان به یک نتیجه برسد. او گروه طالبان را متهم کرد که کم‌ترین تعهدی نسبت به صلح تاکنون نشان نداده است.

این درحالی است که عایشه فاروقی، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز دیروز یک‌شنبه(15، ثور) در بیانیه‌ای از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته‌است که خشونت را بصورت دایمی کاهش داده و برای مصالحه آماده شوند.

ارگ باز هم طالبان را به «آتش‌بس بشردوستانه» فراخواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد