ارگ-بر-نابودی-منابع-تمویل-طالبان-در-پاکستان-تاکید-کرد

جلسه شورای امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور غنی تاکید داشت که دولت افغانستان به خشکانیدن منابع تمویل و تجهیز تروریزم متعهد بوده و پاکستان باید در خصوص تطبیق قطعنامه‌های سازمان ملل، اقدامات عملی را روی دست گیرد.

به گزارش افغان نیوز: در این جلسه که شام دیروز در ارگ برگزار گردید، وضعیت عمومی امنیتی کشور مورد بحث قرار گرفت و به ارگان امنیتی و دفاعی بخاطر بهبود وضعیت امنیتی و دفع تهدیدات دشمن، هدایات لازم صادر شد.

در اعلامیه ارگ آمده است که در خصوص سند منتشر شده از سوی وزارت خارجه پاکستان پیرامون تطبیق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، خاطرنشان گردید که مطابق این سند حکومت پاکستان تعهد نموده است تا قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد را در پیوند به وضع محدودیت های سفر، تحریم سلاح و منجمد سازی منابع مالی افراد و گروه های منسوب به طالبان، عملی سازد.

جلسه تصریح کرد که دولت و مردم افغانستان به تامین صلح دایمی و خشکانیدن منابع تمویل و تجهیز تروریزم متعهد است، باور کامل دارد که مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد، اجماع ایجاد شدۀ منطقوی و بین المللی به اثر تلاش های جمهوری اسلامی افغانستان زمینه مساعدی را برای صلح عادلانه و پایدار فراهم ساخته است.

اعلامیه افزوده است که انتظار می‌رود که جانب پاکستان در خصوص تطبیق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدامات عملی را روی دست گیرد.

در اخیر جلسه فیصله صورت گرفت که موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان در این خصوص طی یک اعلامیه، از سوی وزارت امور خارجه به نشر برسد.

این درحالی است که وزارت خارجه‌ی پاکستان هفته‌ی گذشته اعلام کرد که بر شماری از رهبران طالبان از جمله ملا برادر تعزیرات وضع کرده است. این تعزیرات شامل ضبط دارایی‌ها، محدودیت سفر و حمله اسلحه می‌شود.

از سوی هم، دو روز پیش یک هیأت بلندرتبه از دفتر سیاسی طالبان در قطر به ریاست ملا برادر به پاکستان رفت. سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر طالبان گفته بود که این سفر به دعوت رسمی وزارت خارجه‌ی پاکستان صورت گرفته است.

ارگ بر نابودی منابع تمویل طالبان در پاکستان تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد