ارگ-به-طالبان-ترور-راه-حل-نیست،-آتش‌بس-را-بپذیرید-

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به حمله تروریستی بالای قاضیان زن در کابل، خطاب به طالبان اعلام نموده که وحشت، زور و ترور راه حل نیست و بحران کنونی را دشوار و طولانی می سازد، بنابراین با پذیرفتن آتش بس دایمی اراده خود را در رابطه به صلح نشان دهید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که حمله بالای زن، کودک، عالم، متنفذ و هر افغان دیگر، در حقیقت حمله بالای عزت و عظمت افغانستان است، اما تروریستان خداناترس بدون اعتنا به آن، صبح امروز در اثر حمله تروریستی بالای قاضیان زن در شهر کابل، دو تن آنان را شهید و دو تن دیگر را مجروح ساختند.

اعلامیه به نقل از رئیس جمهور غنی افزودهد است که حمله تروریستی از سوی طالبان و سایر گروه های تروریستی بالای هموطنان بی دفاع ما و خشونت در برابر آنان، مخالف ارشادات اسلامی و روحیۀ صلح بوده و در تضاد با اجماع ملت افغانستان می باشد.

آقای غنی یکبار دیگر با تاکید و تکرار بالای طالبان صدا می زند که زور، ترور، وحشت و جنایت راه حل مشکل نیست و بحران و جنگ موجود کشور را دشوار و طولانی می سازد، بنابراین با پذیرفتن آتش بس دایمی اراده راستین و عملی خود را در رابطه به صلح نشان دهید.

رئیس جمهور غنی به ارگان های مربوطه بخاطر تعقیب و مجازات عاملین رویداد متذکره، هدایت جدی داده است.

در همین حال، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است: « با تأسف فراوان آگاهی یافتم که بدخواهان افغانستان موتر حامل قضات اناث را در ناحیه دهم شهر کابل مورد حمله مسلحانه قرار داده و باعث شهادت و جراحت آنان گردیده اند.

وی افزوده است که مخربین صلح و آرامش افغانستان همیشه در تلاش اند تا با ارتکاب همچو جنایات ضد بشری باعث تضعیف نهادها و در کل کشور عزیز ما گردند و از این راه به اهداف شان دست یابند.»

این درحالی است که قبل از ظهر امروز یک‌شنبه(28، جدی) در نتیجه‌ی تیراندازی تفنگ‌داران ناشناس در مربوطات ناحیه‌ی دهم شهر کابل، دو قاضی زن جان باخته‌اند و دو تن دیگر زخم برداشتند.

شاهدان عینی گفته اند که مهاجمان با استفاده از موتورسیکلیت، موتر قاضی‌های زن را هدف قرار داده و پس از آن موفق شدند از منطقه متواری شوند.

ارگ به طالبان: ترور راه حل نیست، آتش‌بس را بپذیرید!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد