ارگ-جای-امن-برای-حفاظت-از-افغان-فیلم

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفت که آرشیف افغان فیلم به دلیل ساختار نامناسب، کارمندان بی سواد و حفاظت از آن به ارگ انتقال می یابد.

به گزارش افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، امروز سه شنبه(19، سرطان) طی یک کنفرانس خبری گفت که بر اساس دستور رییس جمهور غنی برای بررسی افغان فیلم یک هیئتی موظف شد تا وضعیت را گزارش دهد؛ پس از آن که گزارش به ریاست جمهوری تسلیم داده شد، آقای غنی رییس افغان فیلم را برکنار و یک فرد مسلکی را به عنوان سرپرست مقرر نمود.

وی افزود؛ به اساس این گزارش، افغان فیلم نه تنها از ساختار مشخص برخوردار نبوده بلکه درآمد آن دو درصد مصروف آن را جبران می کند، بنا براین رییس جمهور دستور داد که آرشیف آن در ارگ ایجاد گردد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

مرتضوی اظهار داشت که واقعیت این است که افغان فلیم در جامعه افغانستان از تاثیر گذاری مناسبی برخور دار نبوده و از میان 66 نفر کارمند آن، 11 نفر اصلا سواد ندارند و 13 کارمند دیگر از سواد متوسط برخوردار می باشند؛ درحالیکه انتقال آرشیف افغان فیلم در ارگ ریاست جمهوری نه تنها با محدودیت مواجه نمی شود بلکه با امکانات خوب مواظبت خواهد شد.

این درحالی است که شماری از آگاهان این اقدام ارگ را خودخواهانه و دیکتاتورانه دانسته و تأکید دارند که حکومت می‌خواهد با این کار، میراث صد ساله فرهنگی افغانستان را سانسور و یا هم نابود کند.

ارگ جای امن برای حفاظت از افغان فیلم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد