ارگ-حق-مداخله-در-انتخابات-را-ندارد

شماری از اعضای مجلس نمایندگان گفته اند که مداخلۀ حکومت در انتخابات خلاف قانون اساسی است و ارگ حق ندارد در امور کاری کمیسیون های انتخاباتی دخالت کند.

به گزارش افغان نیوز: همایون همایون،معاون اول مجلس نمایندگان امروز شنبه(29 – میزان) درنشستی عمومی مجلس گفته است کمیسیون مستقل انتخابات مستقل نیست بلکه وابسته به امر و فرمان رئیس جمهور است.

آقای همایون افزود:« رییس جمهور با صدور حکمی کمیسیونی را متشکل از چهار نفر در بخش تدارکات و تجهیزات پروسۀ انتخابات ایجاد کرده که مداخلۀ صریح در امور انتخاباتی است».

او با اشاره به فیصلۀ کمیسیون انتخابات مبنی بر استفاده از کارت‌های رای‌دهی پیشین در انتخابات آینده، گفت که باز از همان ۲۰ ملیون کارت‌های تقلبی که به آقای اشرف غنی توزیع شده بود، از یک  یا دو میلیون آن استفاده می‌شود.

وی تاکید دارد ایمیلی را دریافت کرده که در آن گفته شده نماینده‌گانی که علیه کمیسیون انتخابات هستند باید سرکوب شوند.

در همین حال انجینیر زکریا زکریا، دیگر عضو مجلس نماینده‌گان هم از این مسئله اظهار نگرانی کرده گفت که مداخلۀ حکومت در انتخابات خلاف قانون اساسی است و ارگ حق ندارد مداخله کند.

این در حالی‌ست که اخیرا یک‌بار دیگر سروصداها، انتقادها و اعتراض‌هایی نسبت به چگونه‌گی عمل‌کرد کمیسیون مستقل انتخابات بالا گرفته‌است.

پیش از این برخی از احزاب سیاسی نیز ضمن نگرانی از کارکرد کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، خواهان برکناری اعضای این کمیسیون گردیده بودند.

ارگ حق مداخله در انتخابات را ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد