ارگ-حمله-بر-مسجد-وزیر-محمداکبر-خان-بررسی-می‌شود

رییس جمهور غنی به تازگی هیأتی را به ریاست عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت حج و اوقاف تعیین کرده است تا چگونگی وقوع حمله بر مسجد وزیر محمداکبر خان را به‌گونه‌ی دقیق و همه‌جانبه بررسی کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور طی حکمی، یک هیأت شش نفری را برای بررسی دقیق و همه‌جانبه‌ی حمله بر مسجد وزیر محمداکبر خان و کشته‌شدن مولوی ایاز نیازی و شماری دیگر از نمازگزاران در این حمله، تعیین کرده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری امروز (چهارشنبه، 14 جوزا) در تویتی گفته است که ریاست این هیأت را عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت حج و اوقاف بر عهده دارد.

آقای صدیقی همچنان گفته است که نمایندگان باصلاحیت شورای سراسری علمای افغانستان، دادستانی کل، دفتر شورای امنیت ملی، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی در این هیأت عضویت دارند.

حوالی ساعت 7:25 دقیقه‌ی شام روز گذشته (سه‌شنبه، 13 جوزا) مواد انفجاری از قبل جاسازی شده در محوطه‌ی مسجد وزیر محمداکبر خان در مرکز شهر کابل منفجر شد. در این رویداد دو نفر به‌شمول مولوی ایاز نیازی، ملا امام این مسجد کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور، امروز چهار شنبه(14، جوزا) در واکنش به وقوع انفجار در مسجد وزیراکبر خان و ترور مولوی ایاز نیازی، در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است: «طالبان مخترع و آغازگر عمل زشت انفجار در مسجد، قتل عام علمای دین که بیرون از پاکستان درس خوانده‌اند ، انتحار علیه شخصیت‌های قومی، سیاسی و علمی در کشوراند.»

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخن‌گویان گروه طالبان وقوع این رویداد و کشته‌شدن ایاز نیازی را محکوم کرده و آن‌را «جنایت بزرگ» دانسته است.

ارگ: حمله بر مسجد وزیر محمداکبر خان بررسی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد