ارگ-خطاب-به-ترامپ-سرنوشت-افغانستان-در-خارج-تعیین-نمی-شود

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ نوشته است که افغانستان یکی از کهن‌ترین‌ دولت‌های دنیا بوده و در طول تاریخ از بحران‌های متعدد عبور نموده است. بنابراین سرنوشت اساسی آن نمی‌تواند در جلسات سران دولت‌های خارجی تعیین شود.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه تصریح نموده است که “شراکت و همکاری ما با جهان و به خصوص امریکا بر مبنای منافع و احترام متقابل است و افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد”.

همچنان در اعلامیه ارگ ریاست حمهوری تاکید شده که که دولت افغانستان با درنظرداشت روابط همه جانبه میان دو دولت همکار، از مجرای دیپلوماتیک خواهان صراحت و توضیحات از جانب واشنگتن در مورد اظهارات رئیس‌جمهور ترامپ با نخست‌وزیر پاکستان، شده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در دیدار با عمران خان گفته است که "اگر ما بخواهیم در یک نبرد در افغانستان مبارزه کنیم، من می‌توانستم در یک هفته پیروز این نبرد شوم. من نمی‌خواهم که ده میلیون تن را بکشم. اگر من بخواهم که پیروز نبرد شوم، افغانستان از کره زمین محو خواهد شد و تمام خواهد شد."

ارگ خطاب به ترامپ: سرنوشت افغانستان در خارج تعیین نمی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد