ارگ-در-انتظار-دریافت-فهرست-نامزد‌وزیران-سپیدار

مقامات در ارگ از سپیدار می‌خواهند که فهرست نامزد‌وزیرانش را هرچه زودتر نهایی کند و به ارگ ریاست جمهوری بسپارد.

به گزارش افغان نیوز: با گذشت یک ماه و دو روز پس از امضای توافق‌نامۀ سیاسی میان اشرف و عبدالله عبدالله و ایجاد حکومت مشارکتی، تاکنون کابینۀ این حکومت تکمیل نشده‌است.

ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که پنجاه درصد کابینه از سوی رییس‌جمهور در حال نهایی شدن است، اما تاکنون فهرست نام‌های اعضای کابینه که سهم آقای عبدالله عبدالله می‌شود به ریاست‌جمهوری نرسیده‌است.

در همین حال، صدیق صدیقی، سخن‌گوی رییس‌جمهور می‌گوید که به‌زودی کابینه تکمیل می‌شود: «یک یا دو نهادی که باقی مانده، آن هم قرار است در یک یا دو روز آینده نهایی شود. اما ما منتظر فهرستی استیم که از طرف اقشار سیاسی با ما استند... آن‌ها با ما فهرست را شریک بسازد.»

هرچند فهرستی از نامزدوزیران سپیدار در رسانه‌های اجتماعی نشر شده بود، اما منابع می‌گویند که تغییراتی اندک در آن اعمال شده است.

بر اساس گزارش های که در برخی رسانه ها منتشر شده، مصطفی مستور از رده نامزدوزیران خارج شده و قرار است به عنوان وزیر دولت در امور صلح مقرر شود. هر چند سهم برخی از احزاب سیاسی نیز در فهرست سپیدار مشخص شده، اما با آن هم گفت‌وگوها روی برخی از پست‌ها هم‌چنان ادامه یافته است.

این بحث‌ها در حالی ادامه می‌یابد که مجلس نماینده‌گان منتظر دریافت فهرست نامزدوزیران است تا تکلیف کابینه را روشن سازد. شهروندان کشور نیز انتقاد می‌کنند که رهبران حکومت باید منافع ملی را در نظر بگیرند و برای برون رفت از این اوضاع نا بسامان کاری بکنند.

ارگ در انتظار دریافت فهرست نامزد‌وزیران سپیدار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد