ارگ-در-گسترش-فساد-دست-دارد

عطامحمد نور، والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در سخنرانی در ولایت هرات با انتقاد از حکومت گفت: ارگ در گسترش فساد اداری دست دارد و احزاب سیاسی در مقابل نابسامانی‌های جاری کشور ایستادگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز عطا محمد نور والی بلخ امروز (سه شنبه 9عقرب) که در ولایت هرات سخنرانی میکرد، گفت: دامنۀ فساد روز به ‌ر‌وز گسترده می‌شود و «ارگ در گسترش این فساد نقش دارد، این وضعیت سلامت انتخابات پیش‌رو را با پرسش رو به ‌رو کرده است.» او هشدار می‌دهد که کشور به پرتگاه نزدیک شده است.

آقای نور گفت: یک شبه شهر تغییر می‌کند و مانند رقه (شهری در سوریه) می‌شود، تصمیم ما بر صلاح مردم خواهد بود و در قدم نخست اصلاح نظام و اگر اصلاح نظام ممکن نبود، سقوط این نظام باید صورت گیرد.

 والی بلخ تاکید کرد: باید اصلاحات جدی در کمیسیون انتخابات صورت گیرد و نظارت گستردۀ احزاب سیاسی در انتخابات پیش رو وجود داشته باشد تا از هر گونه تقلب جلوگیری شود.

امیر محمد اسماعیل خان، از بزرگان جهادی و عضو جمعیت اسلامی نیز در این برنامه گفت: چالش‌های کنونی و کوتاهی حکومتِ دستآوردهای چندین ساله که با خون صدها تن به دست آمده را با خطر روبه‌رو کرده است.

او از برگزاری انتخابات آینده نگرانی کرد و گفت: حکومت چگونه میخواهد انتخابات سالم و عاری از تقلب برگذار کند در صورت که بیش از 57 درصد خاک کشور زیر کنترل مخالفان دولت می‌باشد.

این بزرگ جهادی تاکید کرد: مردم انتخابات تقلبی را نمی‌پذیرند و باید اصلاحات به میان آید.

آقای اسماعیل خان از سیاسیون و دیگر بزرگان می‌خواهد که برای نجات کشور و بیرون رفت از چالش‌های کنونی اتحادشان را حفظ کنند و در پی یک راه حل باشند.

ارگ در گسترش فساد دست دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد