ارگ-سخنان-داکتر-عبدالله-را-در-باره-صلح-حکومت«-داوری-ضعیف-سیاسی»-خواند

ارگ ریاست جمهوری به موضع گیری داکتر عبدالله که طرح صلح حکومت را بیشتر یک آرزو دانسته بود، تا طرح صلح، واکنش نشان داده و آن‌را«داوری ضعیف سیاسی دانسته است».

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری دیروز( شنبه، 11 عقرب) در توییتی نگاشته است: «رییس ‌جمهور غنی دیدگاه صلح خود را با دیگران به‌ طور واضح بیان می ‌کند و در جهت دستیابی به نتایج، با جهت‌گیری‌های روشن سیاست‌های کلیه دولت برای اجرا، گام‌های عملی می گذارد».

آقای صدیقی در پیوند به سخنان داکترعبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در گفتگویی تلویزیونی‌اش با طلوع نیوز طرح صلح حکومت را یک« آروز» دانسته بود تا طرح صلح، در توییترش نگاشته است: «پیوند یک دیدگاه یا برنامه با آرزو، داوری ضعیف سیاسی است. اکنون زمان عمل خرد سیاسی است».

آقای عبدالله در گفتگوی ویژه با طلوع نیوز در باره‌ای تهیه‌ای طرح صلح حکومت از سوی اشرف غنی گفته است: « برای تهیه این طرح با اعضای دولت و یا سیاستمداران مشورتی نشده است، این طرح بیش از آن که شبیه یک طرح جامع باشد، یک پیشنهاد است که در آن به ذکر برخی آرزوها و جاه طلبی ها پرداخته شده است».

رییس اجرایی تاکید کرده است که یک سیاستمدار در وهله اول باید به صلح اعتقاد داشته باشد و از اراده سیاسی برای برقراری آن برخوردار باشد. اعتقاد به صلح، باور این واقعیت است که مردم افغانستان صلح را به عنوان نیاز اصلی شان محسوب می کنند، این نقطه شروع شکل گیری هر طرحی است.

این در حالی است که شماری از کارشناسان مسائل سیاسی افغانستان نیز طرح صلح حکومت را یک طرح آرمانی و کلی خوانده و می‌گویند که چنین طرح‌ها از لحاظ زمانی خیلی ناوقت است و نمی‌تواند برای طرف‌های درگیر جنگ جاذبه ایجاد کند. 

ارگ سخنان داکتر عبدالله را در باره صلح حکومت« داوری ضعیف سیاسی» خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد