ارگ-طالبان-را-به-آتش‌بس-دایمی-فراخواند

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که از اعلام آتش بس سه روزه طالبان در روزهای عید سعید فطر آگاه است، ولی تاکید ما بر آتش بس واقعی و دایمی می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که توسل به خشونت، قتل و کشتار افراد ملکی، انهدام زیربناها و اماکن عامه نه تنها در روز های عید بلکه در هیچ روزی جواز شرعی ندارد. 

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این اعلامیه تصریح نموده که مراجع معتبر دینی و علمای جهان اسلام جنگ در افغانستان را خلاف رهنمودات دینی میدانند، طالبان هیچ دلیل شرعی برای ادامه کشتار ندارند.

آقای غنی می‌افزاید؛ طالبان از عملیات چند هفته اخیر شان این را هم باید آموخته باشند که محاسبه شان از پیروزی در میدان جنگ در مقابل نیروهای امنیتی اشتباه محض بوده است.

اشرف غنی از طالبان خواست که به تامین آتش‌بس دایمی لبیک گفته و به میز مذاکره برگردند تا مردم به زندگی در فضای صلح عادلانه و پایدار دست یابند.

رئیس جمهور همچنان به نیروهای امنیتی دستور داد تا به احترام روزهای عید، آتش بس را مراعات نموده و مانند همیشه در تامین امنیت مردم بکوشند و در صورت تخطی دشمن در دفاع از مردم خویش دریغ نورزند.

این درحالی است که روز گذشته، شماری از احزاب سیاسی نیز خواستار آتش‌بس دایمی و آغاز دوباره‌ای گفتگوهای صلح میان حکومت و طالبان شدند.

ارگ طالبان را به آتش‌بس دایمی فراخواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد