ارگ-طالبان-مردم-را-نسبت-به-صلح-ناامید-می‌کنند

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به حمله‌های اخیر طالبان بر نیروهای امنیتی و دفاعی می‌گوید که این گروه مردم را نسبت به صلح ناامید می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری، امروز (شنبه، ۱ سنبله) در یک پیام توییتری نوشت: «حمله‌های اخیر طالبان بر نیروهای امنیتی و‌ دفاعی کشور، بیانگر روایت جنگی و تداوم خشونت‌های فزاینده‌ این گروه است.»

وی در ادامه آورده‌است که «هدف‌گیری نظامیان و مردم توسط شبکه‌های ترور طالبان، جنایات هولناکی است که بایست از سوی جامعه جهانی محکوم شود».

آقای صدیقی گفته که طالبان با این حملات، مردم را نسبت به صلح ناامید می‌کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که تلاش‌ها برای کشاندن طالبان به میز مذاکرات صلح جریان دارد اما طی روزهای گذشته حملات طالبان در شماری از ولایات کشور شدت یافته‌است.

همچنین طی دو روز اخیر نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی خواجه بهاءالدین تخار هم در پی حملات طالبان، متحمل تلفات سنگین شده‌اند.

از جانب دیگر، وزارت دفاع ملی می‌گوید، نیروهای امنیتی شماری از حملات طالبان در برخی ولایات را دفع کرده و تلفات سنگینی به این گروه وارد کرده‌اند.

در همین حال، رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی می‌گوید که کمیسیون نظامی طالبان پلان ترور 17 شخصیت سیاسی و مدنی را برنامه ریزی کرده و از حلقات ترور این گروه خواسته تا این برنامه را عملی کنند.

ارگ: طالبان مردم را نسبت به صلح ناامید می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد