ارگ-طالبان-میزبان-تروریستان-خارجی-در-افغانستان-هستند

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به تلفات افراد ملکی در ولایت هلمند اعلام نموده که طالبان همواره از خانه های مردم و روستاها به عنوان سپر استفاده کرده اند و حتی تروریستان خارجی را میزبانی می کنند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که در اثر یک عملیات بالای تروریستان داخلی و خارجی در منطقۀ تخته پل ولسوالی موسی قلعۀ ولایت هلمند، شماری از آنان از بین برده شده اند و با تاسف و اندوه فراوان تعدادی از افراد ملکی نیز به شهادت رسیده اند.

رئیس ‌جمهور غنی با آگاهی از شهادت افراد ملکی در این حادثه، شدیداً متاثر گردیده و به والی هلمند دستور داد که هیاتی را به منظور بررسی همه جانبۀ رویداد مذکور توظیف نماید، تا یافته های خویش را به زوردترین فرصت ممکن با حکومت شریک سازد و همچنان به مسئولین مربوطه بخاطر رسیدگی به مجروحین و خانواده های شهدا هدایات لازم داد.

آقای غنی یکبار دیگر تصریح کرد که تلفات ملکی یکی از بدبختی های جنگ است که برای من و سایر مسئولین حکومت قابل قبول و تحمل نمی باشد و باید تدابیر بیشتر اتخاذ گردد تا در جریان عملیات ها به مردم ملکی هیچگونه آسیبی نرسد.

در اعلامیه آمده است که طالبان عاملین اصلی تلفات افراد ملکی می باشند، زیرا همواره از خانه های مردم و روستاها به عنوان سپر استفاده کرده اند و حتی تروریستان خارجی را میزبانی می کنند. بنابراین طالبان باید از ادامۀ جنگ و کشتار مردم، دست بکشند و وارد مذاکرات صلح با حکومت افغانستان شوند.

این درحالی است که عمران خان، صدراعظم پاکستان در دیدار با نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان ابراز امیدواری کرده است که گفت‌وگو‌های امریکا و طالبان از سر گرفته شود.

ارگ: طالبان میزبان تروریستان خارجی در افغانستان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد