ارگ-علیه-مجاهدین-توطئه-می-کند

رئیس نهضت اسلامی افغانستان در یک برنامه خبری اظهار داشته است که ارگ به جای خدمت به مردم، به توطئه سازی علیه مجاهدین اقدام کرده است و ملت افغانستان نباید فریب این توطئه ها را بخورند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مختار مفلح، رئیس نهضت اسلامی افغانستان امروز (سه شنبه 30 عقرب) در یک برنامه خبری در کابل گفت: حلقه خبیثه ارگ تمام تلاش خود را میکند تا اردوی مجاهدین را از بین ببرد و نفاق بین اقوام افغانستان  راه اندازی کند تا منافع کشورهای خارجی در ان تامین شود.

آقای مفلح گفت: مردم افغانستان از وضعیت کشور آگاه اند و فریب توطئه های ارگ ریاست جمهوری را نمی خورند. ارگ با حمایت امریکا اهداف شوم خود را عملی میسازد اما مردم افغانستان بیشتر از این تحمل توطئه بازی را ندارند و علیه آن ایستاد میشوند.

وی افزود، ارگ به جای خدمت به مردم، به توطئه سازی علیه مجاهدین اقدام کرده است و ملت افغانستان نباید فریب این توطئه ها را بخورند. 

از سوی دیگر جاوید کوهستانی، آگاه امور سیاسی در این برنامه گفت: تمام تصمیم افغانستان از سوی سفارت امریکا گرفته میشوند و سران حکومت افتخار ملاقات را با سفیران دارند.

کوهستانی افزود، افراد انتحاری که جنبش روشنایی را هدف قرار داند، در اتخیل کابل دو ماه از سوی بعضی حلقات در داخل حکومت سازمان دهی میگردند.

او افزود، ارگ نشینان در داخل خانه خود به زبان انگلیسی تکلم می کنند و رئیس جمهور غنی سوره حمد قرآن شریف را خوانده نمیتواند. کوهستانی بیان داشت گروه داعش از مرز پاکستان آزادانه وارد افغانستان میشوند اما حکومت با این که خبر دقیق از اقدام ای اس ای دارد اماعلیه آن وارد عمل نمیشود.

او گفت: اگر افغان ها امروز وارد عمل نشود و جلوی توطئه بازی ارگ و توطئه های خارجی ها را نگیرند، فردا دیر میشود و جبران ان غیر ممکن خواهد شد.

کوهستانی تاکید کرد: رئیس جمهور میخواهد افراد شایسته مانند عطا محمد نور را که در ۱۵ سال یک والی موفق بوده، برکنار کند و این کار جفا در حق ملت افغانستان است.

عبدالجبار تقوا، رئیس انجمن والیات در این برنامه گفت: ، وفتی یک سرباز از بدخشان در هلمند و یک هراتی در قندوز کشته میشوند نشان دهندۀ این است که افغانها بین خود اتحاد دارند اما کسانی هستند كه میخواهد نفاق را در افغانستان دامن بزنند.

آقای تقوا گفت: تمام بد نامی ها و بدبختی ها بالای افغان ها صورت گرفته است اما هیچ کس نمیخواد برای نجات از این وضعیت تلاش کنند. سکوت در برابر ظلم خود خیانت و باید افغان ها در مقابل نابرابری ها ایستادگی کنند.

او افزود: وضعيت اقتصادی کشور هر روز خراب تر میشود و فرزندان تاجران ملی و صنعتکاران کشته و افتتاح میشوند اما حکومت در چارچوب ارگ تامین امنیت می کند. اگر تامین امنیت برای شهروندان و تاجران گرفته نشود، وضعیت خراب تر و سرمایه گذاران از کشور فرار خواهند کرد.

به گفته تقوا، برای آوردن مخالفین روی میز مذاکره باید احزاب وارد عمل شوند واکر حکومت لوی جرگه برگزار کند، مخالفین حکومت در این جرگه اشتراک نخواهند کرد، آنها در جدال با حكومت اند.

ارگ علیه مجاهدین توطئه می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد