ارگ-گروه-طالبان-هیچ-بهانه‌ای-برای-تعویق-مذاکرات-ندارد

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری تصریح نموده است که اگر طالبان تعهدی برای صلح و تطبیق موافقت‌نامه‌ا داشته باشند، دیگر هیچ بهانه‌ای برای تعویق مذاکرات وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی نوشته است، اگر طالبان تعهدی برای صلح و موافقت‌نامه‌ای را که امضا کرده‌اند، داشته باشند دیگر هیچ بهانه‌ای برای تعویق مذاکرات ندارد.

فهرست 21 نفری هیأت مذاکره‌کننده‌ی حکومت افغانستان با طالبان که پنج‌شنبه شب هفته‌ی گذشته اعلام شد، معصوم استانکزی، رییس پیشین امنیت ملی رهبری این هیأت را بر عهده دارد. امریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل از اعلام این هیأت استقبال کرده‌اند.

نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز امروز سه‌شنبه، دوازدهم حمل، با نشر خبرنامه‌ای این هیأت را همه‌شمول خواند و از تشکیل آن استقبال کرد.

اتحادیه اروپا از طالبان خواست که بهانه را کنار بگذارند و برای مذاکره با دولت برای یافتن راه حل سیاسی و برقراری آتش‌بس مذاکره کنند.

در همین حال، عبدالله عبدالله امروز سه شنبه(12، حمل) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که در مورد ترکیب هیأت مذاکره کننده از سوی برخی از جوانب ملاحظاتی مطرح شده که قابل درک است.

آقای عبدالله همچنان نوشته است که با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و ادامه‌ی آن، زمینه برای تمثیل نمایندگی جامع‌تر با در نظرداشت تصمیم‌های مهمی که در پیش‌رو است، باید وجود داشته باشد.

عبدالله همچنان افزوده است: «تیم مذاکره‌کننده از جمهوری اسلامی افغانستان و ‌منافع ملی کشور نمایندگی می‌کند. در مورد روش گزارش‌دهی و مرجع اعطای صلاحیت به این تیم بحث بیشتر را ضروری می‌دانیم.»

این درحالی است که طالبان با هیأت تعیین‌شده‌ی حکومت مخالفت کرده و آن‌را خلاف متن توافق‌نامه‌ی این گروه با امریکا دانسته و گفته است که هیأت مذاکره‌کننده‌ی حکومت همه‌شمول نیست.

ارگ: گروه طالبان هیچ بهانه‌ای برای تعویق مذاکرات ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد