ارگان‌های-ملی-و-امنیتی-باید-از-سیاست-دور-باشند

رییس جمهور غنی اظهار داشت که روند اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی تداوم می‌یابد و میکانیزم ترفیع نیز تدوین می‌گردد. بنابراین تمام ارگان های ملی، امنیتی و دفاعی کشور باید در جهت مسلکی‌شدن بکوشند و از سیاست به‌دور باشند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در دومین روز سفرش به ولایت بلخ، در مجلس عمومی که با حضور منسوبین ارشد قوای مسلح، سربازان، بریدملان و افسران قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مقر آن قوماندانی برگزار گردیده بود، گفت که که براساس پلان امنیتی چهارساله، افغانستان به اهداف خود در جهت تأمین امنیت پایدار دست خواهد یافت و قوای مسلح ما به‌شمول قوای هوایی بیشتر تجهیز می‌گردند.

وی تأکیدکرد که ارگان‌های ملی، امنیتی و دفاعی کشور باید در جهت مسلکی‌شدن بکوشند و از سیاست به‌دور باشند. زیرا روند اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی تداوم می‌یابد و میکانیزم ترفیع نیز تدوین می‌گردد و پس از تشخیص، زمینۀ ترفیع بریدمل به افسر فراهم خواهد شد.

رئیس‌جمهور کشور حضور افراد مسلح غیر مسوول را غیر قابل‌قبول خواند و بر تغییر این وضعیت تأکید ورزید. وی به لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی هدایت‌داد تا دورۀ آموزش‌های مسلکی را برای نیروهای نظم عامه و سرحدی، ترتیب نماید.

آقای غنی انتخابات را پروسۀ ملی و اساسی دانست و گفت که دشمنان افغانستان از ارادۀ مردم می‌هراسند و مردم ما با بسیج ملی باید انتخابات را با موفقیت به‌انجام برسانند، زیرا مشروعیت نظام از رأی مردم تأمین می‌شود.

در این مراسم، سترجنرال محمدشریف یفتلی لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی و تورن‌جنرال امان‌الله مبین قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز حضور داشتند.

ارگان‌های ملی و امنیتی باید از سیاست دور باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد