از-استخدام-اطفال-در-نیروی-نظامی-جلوگیری-شود

شورای امنیت ملی با تاکید بر تحقق ارزش های حقوق بشری از سوی حکومت، تصریح کرد که از استخدام اطفال در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور جلوگیری شود.

به گزارش افغان خبر: جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور  روز سه شنبه (25عقرب) در ارگ دایر شد.

در این جلسه وزرای سکتور دفاعی و امنیتی گزارش های خویش را در مورد وضعیت عمومی امنیتی کشور بویژه ولایات هلمند، ننگرهار، ارزگان، فراه، کندهار، غور، فاریاب و بادغیس ارائه نمودند.

شورای امنیت ملی تهدیدات امنیتی را مورد بررسی قرار داده و با بررسی دستآوردهای نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در راستای مبارزه با دشمن، تلاش های ایثارگرایانۀ این نیروها را قابل ستایش دانست و هدایات لازم و سازنده در زمینه دفع تهدیدات امنیتی به ارگانهای مربوط صادر نمود.

شورای امنیت ملی با توجه به اهمیت و ضرورت تحقق اصلاحات در پولیس محلی، به وزارت امور داخله هدایت داد تا گزارش نهایی اصلاحات پولیس محلی کشور را در جلسه هفته آیندۀ شورای امنیت ملی ارایه نماید.

همچنان، شورای امنیت ملی با اشاره به تعهد مستدام حکومت در راستای تحقق ارزش های حقوق بشری و تحقق برنامه های سازنده در بهبود وضعیت حقوق بشری در افغانستان تاکید کرد.

 این جلسه واضح ساخت که تطبیق پالیسی های مؤثر در خصوص جلوگیری از استخدام اطفال در صفوف نیروهای دفاعی و امنیتی، کاهش تلفات ملکی، جلوگیری از شکنجه، و آوردن اصلاحات لازم در نهادهای عدلی و قضایی، و همچنان دستآوردهای چشم گیر دولت درین عرصه ها، بر پایندی حکومت در همکاری با محکمه بین المللی جرایم و سایر سازمان های بین المللی حقوق بشری و بشردوستانه، انجام شود.

از استخدام اطفال در نیروی نظامی جلوگیری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد