از-اعدام-شهروندان-افغانستان-جلوگیری-شود

عبدالکریم حیدر، معین مسلکی وزارت عدلیه ا.ا‌  از هیات قضایی ایران خواسته است که از اعدام شهروندان افغانستان در آن کشور جلوگیری شود.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت عدلیه ا.ا روز گذشته (دوشنبه، 2 دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که معین مسلکی این وزارت این موضوع را در دیدار با کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه‌ قضاییه ایران و هیات همراه او مطرح کرده است.
وزارت عدلیه‌ گفته است که آقای غریب‌آبادی نیز در این دیدار در مورد شهروندان افغانستان که در ایران به اعدام محکوم شده‌اند، صحبت کرده است.
جزییاتی بیشتر صحبت‌های غریب‌آبادی در مورد افغان‌های محکوم به اعدام در خبرنامه نیامده است.
بر اساس خبرنامه وزارت عدلیه ا.ا، کاظم غریب‌آبادی در دیدار با مقام‌های این وزارت گفته است که هدف از سفر او و همراهانش به افغانستان «همکاری و تعامل در بخش‌های قضایی، قانون‌گذاری، مبارزه با تروریسم، استرداد زندانیان و موضوع مهاجرین افغان در ایران» با حکومت سرپرست است.
در خبرنامه به نقل از آقای غریب‌آبادی آمده است که ایران حاضر است تجربه‌های خود در بخش‌های قضایی و قانون‌گذاری را با ا.ا به اشتراک بگذارد.
غریب‌آبادی افزوده است که ایران با ا.ا در زمینه‌ استرداد زندانیان اهل افغانستان، همکاری می‌کند.
معین وزارت عدلیه‌ در این دیدار گفته است که دولت ایران در قسمت اخراج مهاجران اهل افغانستان از «تدریج و تسهیل کار گیرد». او خواستار توجه به حقوق زندانیان افغا‌نستان در ایران شده است.
پیش از این امیرخان مقتی، سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا نیز در دیدار با هیات قوه قضاییه ایران خواستار یافتن مکانیسم‌های بدیل برای شهروندان محکوم‌ به اعدام افغانستان در ایران شده بود.
با این حال، آمار دقیق شهروندان افغانستان که در ایران به اعدام محکوم شده‌اند مشخص نیست.

از اعدام شهروندان افغانستان جلوگیری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد