از-افغانستان-دفاع-می-کنم،-حتی-اگر-کفن-پوش-شوم

معاون اول ریاست جمهور طی یک گردهمایی در میان هوادارانش گفت که اگر چپن‌اش” به کفن او تبدیل شود” از دستاوردهای کشور دفاع می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری که روز گذشته وارد شمال افغانستان شد، طی یک گردهمایی در ولایت بلخ گفت؛ اگر حکومت شش ماه برایش فرصت بدهد از بادغیس تا بدخشان، طالبان و سایر شورشیان را پاکسازی می‌کند و اگر نتوانست افغانستان را ترک می‌کند.

وی گفت که در گذشته با یک هزار نفر و ۵۰۰ اسب جلوی پیشروی طالبان را در ولایت‌های شمالی‌ گرفته بود. اما حالا که هزاران کماندو و امکانات نظامی وجود دارد اگر “این موتور سواران” را شکست ندهیم “جنرال دوستم چه به کار است”. منظور او از موتور سواران طالبان و سایر گروه های شورشی است که عمدتا از موتورسایکل استفاده می‌کنند.

آقای دوستم همچنان به هوادارانش گفت که از ناامنی نگران نباشند. آقای دوستم به آنها گفت:”طالبان و سایر گروه های شورشی نمی‌توانند، امنیت را در شمال بیشتر از این اخلال کنند. اگر حکومت طرحم را بپذیرد به کمک مردم ۱۶ ولایت را در شمال و شمال شرق از وجود طالبان پاکسازی می‌کنم.”

معاون اول ریاست جمهوری از انزوای حکومت در گفت‌وگوهای صلح انتقاد کرد و گفت باید دولت در مذاکرات صلح، دست بالا داشته باشد. او افزود به زودی یک شورا که در آن رهبران بانفوذ، فعالان مدنی و زنان نیز شامل اند، تشکیل می‌شود و رئیس جمهورغنی در مورد آن با او صحبت کرده و گفته باید به زودی از شمال برگردد.

جنرال دوستم به هوادارانش گفت، باید در انتخابات ریاست جمهوری مانند گذشته به طور گسترده اشتراک کنند و همه کسانی‌که سن هجده سالگی را تکمیل کرده برای شرکت در انتخابات شناسنامه بگیرند. جنبش ملی پیش از این، در بخش سیاسی و نظامی هرباری که نقش بازی کرده موفق بوده است.

دوستم به حمایت از آزادی بیان، حقوق زنان و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت، جنبش ملی دروازه دانشگاه بلخ را پیش از حاکمیت طالبان باز کرده و با انواع فشارهایی که رو به رو بود از آن حمایت کرد.

 او با بیان اینکه اولین تلویزیون به حمایت او در افغانستان تاسیس شده گفت، حامی آزادی بیان و کار زنان در رسانه بوده و تأکید کرد که اگر چپن‌اش” به کفن او تبدیل شود” از دستاوردهای کشور دفاع می‌کند.

معاون اول ریاست جمهوری گفت اگر مذاکرات صلح با طالبان نتیجه ندهد، حتی حاضر است با سلاح‌های سرد از افغانستان دفاع کند و کشور را ترک ن‌کند.

این درحالی است که گزارش ها می رسانند، کاروان جنرال دوستم حوالی ساعت ۵:۳۰ عصر دیروز در ولسوالی چهاربولک ولات بلخ با کمین طالبان نیز روبرو شده بود.

از افغانستان دفاع می کنم، حتی اگر کفن پوش شوم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد