از-این-پس-افغانستان-مکانی-امن-برای-تروریست‌ها-نخواهد-بود

مک ماستر مشاور امنیت ملی آمریکا که به کشورمان سفر کرده از ادامه حمایت آمریکا از افغانستان اطمینان داده است

ژنرال هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که از افغانستان دیدار می‌کند، در ملاقاتش با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان گفته که با مبارزه مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیروهای بین‌المللی، "تروریستان" دیگر مکانی امنی در این کشور نخواهند داشت.

او به مقامات افغانستان گفته که کابل با کاهش نیازمندی‌هایش، حمایت‌های بین‌المللی را حفظ نماید.

آقای مک مستر گفته که حکومت و مردم آمریکا همکاری‌هایش را در عرصه‌های مختلف با افغانستان ادامه خواهند داد.

او که در راس یک هیات عالی رتبه آمریکا به کابل آمده با مقام‌های افغان در مورد مناسبات افغانستان و آمریکا در عرصه‌های مختلف، امنیت، مبارزه با تروریسم، مسایل منطقوی، اقتصاد و توسعه بحث و تبادل نظر کرده است.

آقای غنی در این دیدار گفته که تروریسم تهدید جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است و اگر برای دفع آن تلاش به موقع صورت نگیرد، بر زندگی پنج نسل آینده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

درهمین حال رئیس جمهوری افغانستان تروریسم، مواد مخدر و فساد اداری را تهدیدهای جدی در برابر امنیت، ثبات و پیشرفت افغانستان دانسته است.

آقای غنی در این دیدار تاکید کرده که فساد اداری بر زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است و حکومت برای مقابله با آن، تلاش‌های خویش را بیشتر می‌سازد.

دوا خان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته که در این دیدار همچنین روی تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان به‌ویژه نیروهای هوایی گفتگو و توافق صورت گرفته است. اما او جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نکرده است.

آقای مینه پال گفت که حکومت افغانستان برنامه چهار ساله امنیتی خود را ارائه کرده که در آن تمام نیازهای امنیتی کابل مشخص شده است و بر اساس این طرح حکومت افغانستان خواستار کمک‌های امنیتی خواهد شد.

از این پس افغانستان مکانی امن برای تروریست‌ها نخواهد بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد