از-خوشحالی-والی-غزنی-تا-حمله-بر-پسته-امنیتی

گروه طالبان شب گذشته بر یک پسته امنیتی پولیس در قریه رباط ولسوالی ده یک ولایت غزنی حمله کردند که در نتیجۀ آن حدود ۱۳ تن از دو طرف کشته و زخمی شدند اما والی غزنی در پیوند به امنیت این ولایت گفته است که چند سال قبل، قدم زدن در جاده‌های شهر غزنی مشکل بود اما اکنون مردم شاهد توسعه ساحه امنیتی هستند.

به گزارش افغان نیوز:  گروه طالبان، شب گذشته بر بک پوسته امنیتی پولیس در قریه رباط ولسوالی ده‌یک ولایت غزنی حمله کردند که این درگیری میان دو طرف، ۱۳ کشته و زخمی برای گذاشت.

عارف نوری، سخنگوی ولایت غزنی میگوید: ساعت ۱۲ شب گذشته مهاجمان بر پوسته امنیتی پولیس در قریه رباط حمله کردند و در جریان درگیری ۶ طالب مسلح کشته و ۳ تن دیگر شان زخمی شدند.

نوری افزود: از نیروهای پولیس ملی نیز ۴ نفر شهید شده و نیروهای امنیتی ۲ جسد از طالبان کشته شده را که در  ساحه جنگ مانده بود با خود آوردند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز از کشته شدن ۴ پولیس در حمله شب گذشته خبر میدهد.

این در حالی است که حملات طالبان در چند هفته‌ی گذشته بر پوسته های امنیتی از طرف شب شدت یافته و دو روز قبل نیز بر دو پوسته پولیس در ولسوالی اندر حمله کرده بودند.

از سوی هم، کریم متین، والی غزنی در مورد وضعیت امنیتی در مصاحبه با خبرنگاران گفت که امنیت این ولایت، نسبت به سال‌های گذشته، بهتر شده و این وضعیت، همچنان رو به بهبود است.

وی افزود، چند سال قبل، قدم زدن در جاده‌های شهر غزنی مشکل بود. این شهر همه‌روزه شاهد ترور و انفجار بود. مردم غزنی بابت جنگ در حومه های شهر غزنی آرامش نداشتند؛ اما اکنون مردم غزنی شاهد توسعه ساحه امنیتی تا مناطق ناامن قلعه قاضی، خَشِک بالا و منگور هستند.

به گفته او، آرامش به شهر غزنی بازگشته و شهروندان، اکنون بدون هراس از انفجار و ترور، کار و زندگی می کنند.

آقای متین افزود: در برخی موارد، دشمن دست به اعمال تروریستی در شهر می‌زند که آن‌هم در بیشتر مواقع با همکاری شهروندان و کمک نیروهای امنیتی خنثی می‌شود.

از خوشحالی والی غزنی تا حمله بر پسته امنیتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد