از-صلح-باعزت-و-انتخابات-شفاف-پشتیبانی-می-کنیم

معاون وزارت امورخارجه امریکا در امور جنوب آسیا در ملاقات با رییس اجرییه حکومت وحدت ملی گفت که از صلح عادلانه و با عزت و انتخابات شفاف و با اعتبار پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز (شنبه ۹ سرطان۱۳۹۷)‌ در قصر سپیدار با خانم الیس ویلز، معاون وزارت امورخارجه ایالات متحده امریکا در امور جنوب آسیا ملاقات نمود.

رییس اجراییه در این نشست تصویر روشنی از وضعیت سیاسی-نظامی در افغانستان ارایه کرد و خانم ویلز را در جریان گام‌های حکومت در راستای تأمین صلح قرارداد.

خانم ویلز در این نشست با اعلان پشتیبانی کشورش از افغانستان، از تلاش‌های حکومت وحدت ملی برای دست‌یافتن به صلح حمایت خود را اعلان کرد و ابراز امیدواری نمود که تلاش‌های مشترک زمینه‌های استقرار صلح را در افغانستان و در منطقه فراهم سازد.

در این نشست همچنان روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک افغانستان و ایالات متحده امریکا، روابط منطقه‌ای افغانستان و رابطه با پاکستان، گام‌های موثر برای مبارزه با دهشت‌افگنی، برگزاری انتخابات سالم و با اعتبار و راه‌های توسعه تجارت و همکاری منطقه‌ای به بحث گرفته شد.

این درحالی است که گروه طالبان بارها اعلام کرده است، تا زمانی که نیروهای خارجی مخصوصا امریکایی ها در افغانستان حضور داشته باشند به جنگ شان ادامه خواهند داد.

از صلح باعزت و انتخابات شفاف پشتیبانی می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد