از-قیام-امام-حسین،-درس-مقاومت-و-پایداری-بگیریم

رییس جمهور غنی در دیدار با علمای شیعۀ افغانستان در خصوص پلان امنیتی دهۀ محرم گفت؛ ضرورت است که از قیام امام حسین، درس های استقامت و پایداری را بیاموزیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز طی نشستی با علمای شیعۀ افغانستان در خصوص پلان امنیتی دهۀ محرم صحبت کرد.

آقای غنی در این نشست گفت؛ ضرورت است که از قیام امام حسین، درس های استقامت و پایداری را بیاموزیم.

وی افزود که ما باید تاریخ اسلام را به صورت اساسی بدانیم و درس های لازم از آن بگیریم و قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را نیز ارج بگذاریم.

رئیس جمهور گفت که در عقب تطبیق این پلان های امنیتی، فرزندان شما قرار دارند و این ها اند که شب و روز گزمه ها و عملیات های تصفیوی را در دورترین و مرتفع ترین نقاط انجام می دهند.

غنی، ایجاد فضای اخوت، هماهنگی و احترام متقابل از سوی علمای اهل تسنن و تشیع را قابل قدر خوانده، گفت که ما با دشمن منحوس مواجه هستیم که هیچگونه حد و مرز اخلاقی را مراعات نمی کند، بناً تهدیدات باید نادیده گرفته نشود.

اشرف غنی تاکید کرد که باید افراد مخرب، فتنه گر و نفاق افگن تشخیص شوند و پیشنهادات ارگان های امنیتی و دفاعی در خصوص تامین امنیت مراسم عاشورا، تطبیق گردد و همچنان با نیروهای امنیتی و دفاعی به گونه همه جانبه همکاری مردمی صورت گیرد.

این درحالی است که نهمین دور مذاکرات امریکا و نمایندگان طالبان نیمه های شب گذشته به وقت قطر پایان یافته و قرار است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به کابل بیاید.

از قیام امام حسین، درس مقاومت و پایداری بگیریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد