از-لیست-سیاه-سازمان-ملل-سوء-استفاده-میشود

طالبان در واکنش اخیر خود اعلام کرده که داعش در ولایت زابل حضور ندارد و سازمان ملل در لیست سیاه شان از دقت لازم کار نمیگیرد.

به گزارش افغان خبر: گروه طالبان با نشر بیانیه‌ی اعلام کرده که محمد اشرف غنی ادعای ناحق مبنی بر وجود داعش در ولایت زابل دارد.

در حالی که مقامات محلی ولایت زابل از وجود گروه داعش در این ولایت خبر میدهد اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه این ادعا را رد کرده است.

در بیانیه گروه طالبان امده که در ولایت زابل گروهی بنام داعش وجود ندارد و حکومت افغانستان به مردم و سازمان ملل دروغ گفته است.

در این بیانیه آمده است که طالبان به کسی اجازه فعالیت همچون را در ولایت زابل نخواهد داد.

عطا الحق بیان، رئیس شورای ولایتی ولایت زابل گفته که در ولایت زابل در 4 چهار منطقه مراکز گروه داعش فعال است.

در همین مجلس نیز از نیروهای امنتی خواست تا توجه بیشتری بخاطر امنیت در کشور نماید.

طالبان در این بیانیه اش نوشته است که خواست محمد اشرف غنی از سازمان ملل مبنی بر قرار دادن نام ملا هبت الله رهبر گروه طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل غیر منطقی است.

این گروه در واکنش به این فرمان رئیس جمهوری نوشته است که دشمنان طالبان در گذشته از فهرست سیاه سازمان ملل متحد استفاده ابزاری کرده است.

طالبان می نویسد که حکومت وحدت ملی در حال فروپاشی است، منازعات و اختلافات درونی، تفرقه های قومی و فساد اداری نا امنی ها را در افغانستان گسترش داده است.

طالبان در این بیانیه از سازمان ملل خواست که تا پشنهاد حکومت افغانستان را نپذیرد انها گفته که این خواست در تقابل گفتگوی صلح قرار خواهد گرفت.

گروه طالبان تصریح کرده که سازمان ملل باید تنش ها را در افغانستان کاهش دهد و به وعده اش راجع به خروج نیروهای خارجی عمل نماید.

چندی پیش محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان از سازمان خواست تا نام ملا هبت الله در لیست سیاه سازمان ملل قرار بدهد.

از لیست سیاه سازمان ملل سوء استفاده میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد