از-نامزدان-ریاست-دبیرخانه-کمیسیون-مستقل-انتخابات-مصاحبه-اخذ-شد

سران حکومت وحدت ملی افراد معرفی شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان نامزدان ریاست دبیرخانه این کمیسیون مصاحبه اخذ کردند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهور کشور ، روز سه شنبه (10 حوت) با کاندیدان پست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، مصاحبه کرد.

در جریان روند مصاحبه‌ها که در ارگ انجام گردید و در آن قانون‌پوه محمد سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری و داکترعبدالله عبدالله رئیس‌اجرائیه نیز حضور داشتند.

افرادی که از آنها مصاحبه اخذ گردید، خواجه محمد عصامی، احمدالله ارچیوال، امام محمد وریماچ، عبدالرحیم داوود رحیمی، پوپل حبیبی، عبدالعزیز صمیم، احمد شاه زمانزی و سیدجمال الدین صاحب زاده میباشند که برای کسب سمت ریاست دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات رقابت میکنند.

بر اساس ماده ۲۲ قانون جدید انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف هستند که از طریق یک پروسه شفاف، کاندیدان واجد شرایط ریاست دارالانشای خود را تشخیص کرده و لیست آنان را غرض اخذ منظوری به ریاست جمهوری ارائه کنند.

قرار است بزودی از میان کاندیدان مذکور بعد از ارزیابی های همه جانبه یکتن از آنها برای احراز پست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات تعیین و اعلام گردد.

گفتنی است که محمد رضا کاتب یکتن از نامزدان در یک سفر رسمی در خارج از کشور بسر می برد.

این در حالی است که چندی قبل، کمیسیون مستقل انتخابات سه تن را برای اخذ مصاحبه به ریاست جمهوری معرفی کرده بود، اما در لیست حاضر 9 نفر دیده میشود.

از نامزدان ریاست دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات مصاحبه اخذ شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد