از-پروسۀ-صلح-به-رهبری-افغان‌ها-حمایت-می‌کنیم

صدر اعظم ترکیه در دیدار با رییس جمهور غنی گفت که ما درکنار دولت و مردم افغانستان هم‌چنان باقی خواهیم‌ماند و از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌نماییم و آماده هرنوع همکاری دراین راستا می‌باشیم.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور و بن‌علی یلدریم صدراعظم ترکیه، در قصر گل‌خانه ارگ ریاست‌جمهوری پیرامون موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

دوجانب در مورد مسایل امنیتی، همکاری‌های اقتصادی، مبارزۀ مشترک با تروریزم، پروسۀ صلح، هم‌کاری در بخش تعلیمات و تحصیلات عالی، مناسبات فرهنگی و تحکیم ارتباطات همه‌جانبه میان دو کشور، بحث و گفتگو کردند.

رئیس‌جمهور کشور گفت که روابط افغانستان و ترکیه به‌زمان‌های دور برمی‌گردد و دوکشور نظر به‌مناسبات مشترک دینی و فرهنگی، از سالیان متمادی در زمینه‌های گوناگون هم‌کار بوده‌اند.

وی از کمک و هم‌کاری‌های آن کشور طی سال‌های گذشته به‌خصوص در بخش امنیتی، اقتصادی، تحصیلی، آموزش پولیس ملی و استفاده از تجارب آن کشور در بخش اداره اراضی با افغانستان، قدردانی نمود.

در مقابل، صدراعظم ترکیه، رابطه دو کشور را دیرینه و نیک توصیف کرد و از ادامۀ کمک و هم‌کاری‌های کشورش با افغانستان در عرصه‌های مختلف اطمینان‌داد.

بن‌علی یلدریم صدراعظم ترکیه گفت: ما درکنار دولت و مردم افغانستان هم‌چنان باقی خواهیم‌ماند و از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌نماییم و آماده هرنوع همکاری دراین راستا می‌باشیم.

از پروسۀ صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد