ازبکستان-طالبان-را-به-میز-مذاکره-کشاند

وزارت خارجه ازبکستان تایید کرده است که این کشور مذاکرات مستقیم با نمایندگان گروه طالبان داشته است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجه ازبکستان امروز دوشنبه (28 جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفت که این مذاکرات در ازبکستان و در حضور نمایندگان حکومت افغانستان برگزار شده است.

وزارت امور خارجه ازبکستان می گوید؛ که این کشور آماده است برای مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان هر تلاش ممکن را به خرج دهد و این تلاش ها جز از پروسه صلح بوده می تواند شرایط گفتگو را با جوانب دخیل در افغانستان تامین کند.

همچنان حکومت ازبکستان  از آتش‌بس مؤقت در افغانستان و تمدید آن از سوی حکومت افغانستان استقبال کرده‌است.

از سوی هم ازبکستان تأیید کرده که به دنبال اجلاس تاریخ ۲۷ ماه مارچ، تاشکند با نماینده‌های امریکا، چین، روسیه، گروه جهانی تماس، کشورهای جنوب آسیا و شرق میانه به‌خاطر تلاش‌های صلح افغانستان در تماس بوده‌است.

وزارت خارجه ازبکستان در حالی از مذاکرات مستقیم با گروه طالبان خبر می دهد که شورای عالی صلح افغانستان گفته است که در یک هفته گذشته گفتگوی خوبی با رهبران گروه طالبان  داشته است.

محمدکریم خلیلی رییس شورای عالی صلح افغانستان گفت که در یک هفته گذشته حتی تماس‌های ویدیویی با رهبران طالبان برقرار شده است و ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها به زودی به صورت مستقیم صورت بگیرد و نتایج خوبی در پی داشته باشد.

آقای خلیلی،‌می افزاید: طالبان در این گفتگوها مستقیما خواسته‌های خود را با شورای عالی صلح در میان گذاشته و این شورا نیز خواسته‌های مردم افغانستان را به طالبان منتقل کرده است.

رییس شورای عالی صلح خاطر نشان ساخت که از یک سال بدین سو، گام‌های بزرگی در راستای تامین صلح در کشور برداشته شده و کار های دیگری در حال اجرا است.

 

ازبکستان طالبان را به میز مذاکره کشاند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد