ازهویت-افغانستان-به-نفع-کشور-های-دیگر-استفاده-نخواهد-شد-

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که به هیچ فرد، گروه یا کشوری اجازه داده نمی شود از خاک و هویت افغانستان علیه منافع کشورهای دیگر استفاده کنند.

به گزارش آژانس افغان خبر: خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور تاکید می کند که اجازه استفاده از خاک یا هویت  کشور مان را علیه منافع دیگر کشورها نمی‌دهیم.

وی این اظهارات را در واکنش به ادعای مقامات دولت دهلی‌نو مبنی بر استفاده از گذرنامه‌های افغانستانی برای حمله به اهداف در روز استقلال هند مطرح کرد.

روزنامه ایندیا تودی، نیز نوشته بود که گروه‌های تروریستی پاکستان با استفاده از هویت افغانستانی برای ورود به هند تلاش می‌کنند.

با این حال، یک منبع نیز به رادیو آزادی گفته است که برخی از اتباع پاکستانی برای دریافت گذرنامه‌های افغانستانی تلاش می‌کنند.

از سوی دیگر نعیم لالی حمیدزی عضو مجلس نمایندگان می‌گوید که استفاده از هویت افغانستانی توسط اتباع خارجی حرف تازه‌ای نیست بنابراین باید سازمان اطلاعات افغانستان مسئولیت خود را به درستی انجام دهد.

وی هشدار می دهد درصورتی که دولت جلوی سوء استفاده از هویت افغانستانی را نگیرد این مسئله به اعتبار کشور در سطح جهان بیشتر ضربه می‌زند

ازهویت افغانستان به نفع کشور های دیگر استفاده نخواهد شد.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد