استاد-استرالیایی-که-با-انس-حقانی-مبادله-شده-بود-به-کابل-بازگشت

تیموتی ویکس، مرد استرالیایی تبار و استاد دانشگاه امریکایی در افغانستان که حدود دو سال پیش برای مبادله با انس حقانی از زندان امارت اسلامی آزاد شده بود، به کابل بازگشته است.

به گزارش افغان نیوز؛ او که حالا «جبرئیل عمر» نام دارد، روز گذشته (جمعه، 21 اسد) به کابل رسیده و هدف از آمدنش به افغانستان را شرکت در مراسم یک سالگی حکومت سرپرست خوانده‌ و از جهان می‌خواهد افغانستان را با معیارهای غربی قضاوت نکند.

او هنگام ورود به افغانستان در فرودگاه کابل گفت: «6 سال پیش برای اولین بار و برای شناخت بهتر افغانستان به این کشور سفر کردم و با هدف تحقق بخشیدن به این رویایی خود در حال حاضر در کابل هستم.»

این استاد دانشگاه گفته است:« من 3 سال و نیم با سربازان طالبان زندگی کردم و شناخت بسیار خوبی از این افراد دارم».

تیموتی ویکس به همراه یک استاد امریکایی دیگر پس از  3 سال بازداشت و بارها تلاش ناموفق نیروهای ویژه امریکا برای آزادی این دو نفر، با انس حقانی عضو ارشد شبکه حقانی مبادله شد.

انس حقانی درباره مبادله وی با دو استاد دانشگاه که طی عملیاتی ربوده شده بودند، گفت:« من از عملیات بازداشت آنها و تصمیم برای مبادله با من اطلاعی نداشتم و رهبران طالبان در موقعیتی قرار گرفتند که به نظر می‌رسید همه راه‌ها مسدود شده و مجبور به اقدام ویژه برای آزادی من شدند».

استاد استرالیایی که با انس حقانی مبادله شده بود به کابل بازگشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد