استانکزی-خواستار-همکاری-جاپان-در-بخش-آموزش-و-صحت-شد

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه ا.ا با تادامیچی یاماموتو، رییس پیشین یوناما و آتسوشی سونامی، رییس بنیاد صلح ساساکاوای دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که آقای استانکزی در این دیدار گفته است در افغانستان تازه جنگ پایان یافته و باید در زمینه‌های آموزش، صحت، زراعت و حفظ محیط زیست کمک‌های لازم با آن صورت گیرد.
آقای استانکزی در این دیدار گفته که ا.ا امیدوار است جاپان در بخش‌های یاد شده افغانستان را همکاری نماید و حکومت سرپرست زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کرده است.
تادامیچی یاماموتو، رییس پیشین یوناما  در این دیدار گفت که جاپان علاقمندی ویژه با مردم افغانستان دارد و به همین خاطر می‌خواهد واقعیت‌های افغانستان را درک نماید و در زمینه ایجاد اعتماد و روابط میان ا.ا و جامعه جهانی همکاری نماید.
آتسوشی سونامی، رییس بنیاد صلح ساساکاوی جاپان در این دیدار در مورد این بنیاد معلومات ارائه کرده و از آمادگی‌ها برای کار در افغانستان خبر داده است.
آقای استانکزی صائب;  وی نیز به نوبه خود ضمن خیرمقدم به آنان به کارهای اساسی چپان در کنار کمک ها و همکاری های ژاپن در افغانستان اشاره کرد.
هیات جاپان در پایان دیدار اطمینان داده است که این کشور در زمینه‌های مختلف از جمله کمک‌های بشری با افغانستان همکاری داشته باشد.
این در حالی است که روز گذشته سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله ا.ا در دیدار با هیات جاپانی و تادامیچی یاماموتو، رییس پیشین یوناما گفته است که محدودیت‌های وضع شده از سوی خارجی‌ها باعث فاجعه بشری در افغانستان می‌شود.

استانکزی خواستار همکاری جاپان در بخش آموزش و صحت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد