استراتژی-امریکا-و-چشم-انداز-امنیت-در-افغانستان

یک نهاد ناظر بر عملکرد دولت امریکا به تازگی در یک گزارش خود گفته است که استراتژی جنگی ایالات متحده امریکا در امنیت افغانستان پیشرفت اندکی داشته است.

به گزارش افغان نیوز: در این گزارش که وضعیت امنیتی افغانستان در سه ماه نخست سال جاری میلادی بررسی شده، آمده است که نیروهای امنیتی افغانستان موفقیت‌های چشمگیری در برابر تروریستان نداشته و مخالفین دولت هنوزهم  قادر به سازماندهی حملات مرگبار تروریستی در این کشور می‌باشند.

راهبرد جنگی امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا در ماه اگوست سال گذشته میلادی اعلام شد، در این استراتژی بهبود وضعیت امنیتی افغانستان مورد توجه قرار گرفته بود.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا همزمان با اعلام این استراتژی، دولت پاکستان را به بازی دوگانه با امریکا متهم کرده، به این کشور هشدار داده بود که اگر حمایتش را از گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان را قطع نکند، کمک‌های اقتصادی واشنگتن به اسلام آباد قطع خواهد شد.

با گذشت نزدیک به یک سال از اعلام راهبرد جنگی امریکا در قبال افغانستان برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت، نه تنها وضعیت امنیتی افغانستان بهبود نیافت، بلکه در این اواخر ناامنی‌ها در کشور به شدت افزایش یافته است.

استراتژی امریکا و چشم انداز امنیت در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد