استراتژی-ترامپ،-امیدواری‌-برای-حل-مساله-سیاسی-افغانستان

استراتژی دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا؛ امیدواری را نزد حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان به‌خاطر یک راه حل سیاسی بیشتر ساخته‌است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا گزارش ۶ ماهه‌اش را از وضعیت افغانستان به کانگرس آن کشور سپرده‌است.

در این گزارش، استراتژی ماه اگست دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا موفق ارزیابی شده‌است.

در گزارش آمده که هدف امریکا در افغانستان همین است که نگذارد این‌کشور یکبار دیگر به لانه‌های امن گروه‌های تروریستی به‌خاطر حمله بالای ایالات متحدۀ امریکا و متحدانش مبدل شود.

مقام‌های امریکایی هنگام تسلیم دهی گزارش به کانگرس تأکید کردند که به آموزش، مشوره‌دهی و همکاری با اردو و پولیس افغانستان ادامه خواهند داد.

این گزارش وضعیت امنیتی افغانستان را از اول دسمبر سال ۲۰۱۷ تا ۳۱ ماه می امسال در بر می‌گیرد.

وزارت دفاع افغانستان هم تأیید می‌کند که نسبت به گذشته، نیروهای افغان، به خصوص قوای هوایی و نیروهای کماندو خیلی تقویت شده‌اند.

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع شام دیروز سه‌شنبه به رادیو آزادی گفت، در کنار تقویت نیروها، مبارزه با فساد در اردوی ملی به خوبی به پیش می‌رود.

این درحالی است که روز دوشنبه ۲ جولای، الیس ویلز معاون وزارت خارجه امریکا در کابل گفت، کشورهای همسایه نقش حیاتی را در پیشبرد پروسه صلح افغانستان ایفا کرده می‌‌توانند، اما به گفته خانم ویلز، پاکستان اقدام‌های بسنده را در این راستا انجام نداده‌‌است.

استراتژی ترامپ، امیدواری‌ برای حل مساله سیاسی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد