استراتژی-جدید-آمریکا-در-افغانستان-اعلام-گردید

دونالد ترامپ اعلام کرده است که خروج عجولانه از افغانستان خلایی قدرت ایجاد خواهد کرد و این خلا توسط تروریست ها و مخصوصا داعش و القاعده پر خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: آقای ترامپ، رییس جمهور آمریکا در استراتیژی جدید کشورش در قبال افغانستان، بر خلاف خواسته اولیه اش با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، این کار را یک خروج عجولانه به نفع تروریستان عنوان کرده است.

وی افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان را مشخص نکرده اما گفته است تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان بر اساس شرایط این کشور تعین خواهد شد.

آقای ترامپ تصریح کرده که ما همکاری خود را با دولت افغانستان ادامه می دهیم اما تعین سرنوشت افغانستان بدست مردم این کشور می باشد. تعهد ما نا محدود نیست و حمایت ما نیز یک چک سفید امضاء شده نیست.

در حال حاضر 8400 نظامی آمریکایی در افغانستان می باشند که نظامیان افغانستان را آموزش می دهند.

آقای ترامپ خروج عجولانه از افغانستان را به خروج سریع نظامیان آمریکا از عراق تشبه نموده که یک اشتباه ریاست جمهوری باراک اوباما بود. وی اظهار داشته است که ما نمی خواهیم این اشتباه دوباره تکرار شود.

هشدار به پاکستان در این استراتیژی

آقای ترامپ، رییس جمهور امریکا اعلام داشته است که ما میلیارد ها دلار در اختیار پاکستان قرار دادیم اما پاکستان فضای امن را برای عوامل خشونت و بی نظمی بیشتر فراهم کرده است.

به گفته آقای ترامپ، دیگر حضور گروه های مانند طالبان در پاکستان برای امریکا غیر قابل تحمل بوده و ما در قبال این عملکرد پاکستان سکوت نخواهیم کرد.

ترامپ اظهار داشته است که پاکستان به تروریست هایی پناه داده اند که با آمریکا می جنگند و هر روز تلاش می کند مردم ما را بکشند، دیگر وضع باید تغییر کند و پاکستان باید ثابت کند که به تمدن، نظم و صلح متعهد می باشد. در 16 سال حضور نظامیان آمریکا در افغانستان به شمار 2400 کشته و 700 میلیارد دلار هزینه داشته است.

آقای ترامپ از هند خواسته است که در ایجاد امنیت و اقتصاد با کشور افغانستان همکاری نماید.

استراتژی جدید آمریکا در افغانستان اعلام گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد