استراتیژی-آمریکا-در-قبال-افغانستان-بهترین-فرصت-برای-منطقه-است

رهبران حکومت وحدت ملی در جلسه کابینه با استقبال از این استراتیژی گفته است که این امر بهترین فرصت برای منطقه در امر مبارزه با تروریزم و فساد است.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کابینه  تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور روز گذشته در ارگ دایرگردید.

رئیس جمهور در این جلسه گفت که بر اساس این استراتیژی، شرایط صلح و ثبات پایدار در افغانستان تأمین خواهدشد، چنانچه در استراتیژی متذکره تحلیل واضح از عوامل جنگ در افغانستان صراحت‌داشته و در آن تشخیص عناصر جنگ به‌خوبی درنظر‌گرفته‌ شده‌است که واضح می‌سازد، این یک جنگ داخلی نیست بلکه ریشه‌های عمیق در منطقه دارد.

رئیس‌جمهور غنی با اشاره بر نقش کلیدی دولت افغانستان در تامین اهداف ملی تصریح‌نمود که اهداف ملی از مسئولیت‌های ما بوده و پلان چهار‌سالۀ امنیتی حکومت افغانستان، با تمام قوت عملی خواهد‌شد.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی اضافه‌نمود که حکومت افغانستان طی سه‌سال اخیر برای ایجاد مناسبات پایدار منطقوی تلاش‌کرده و به‌ جز یک کشور با کشورهای مختلف، مناسبات خوب همکاری را در همه عرصه‌ها فراهم نموده، اکنون ابهام نسبت به آینده وجود ندارد. هم‌چنان موفقیت‌های دولت افغانستان بستگی به وحدت ملی ما داشته که در پرتو این هم‌بستگی می‌توانیم طرح‌های انکشافی و اصلاحی را از نظر به عمل مبدل‌سازیم.

داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، ضمن استقبال از استراتیژی جدید ایالات متحده امریکا در قبال افغانستان و منطقه تصریح‌نمود که این استراتیژی بهترین‌فرصت برای افغانستان و منطقه بوده، ما باید در راستای مبارزه با فساد و ایجاد اصلاحات مشترکاً کارکنیم. وی از قشر سیاسی کشور خواست تا نسبت به حساسیت اوضاع و فرصت‌های ایجادشده در کشور توجه‌جدی داشته‌باشند.

استراتیژی آمریکا در قبال افغانستان بهترین فرصت برای منطقه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد