استراتیژی-جدید-آمریکا-برای-افغانستان؛-رویکرد-منطقه-یی-خواهد-داشت

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده که در استراتیژی جدید کشورش برای افغانستان که به زودی طرح پیشنهادی آن به ترامپ ارائه میشود، با رویکرد منطقه یی همراه خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: هنوز استراتیژی جدید آمریکا برای افغانستان نا معلوم است، اما یک گزینه در این برنامه، افزایش سربازان نظامی به افغانستان می باشد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا گفته است که به زودی پیشنهاد خویش را در مورد استراتیژی در افغانستان به ترامپ تحویل خواهد داد.

وی اضافه کرده که در این استراتیژی به جای تمرکز روی افغانستان رویکرد منطقه یی در پیش گرفته خواهد شد.

این در حالی است که در بازی های تازه منطقه یی چین و روسیه نیز فعال شده و در کنار پاکستان، ایران و کشور های عربی در افغانستان بازی شان را به پیش میبرند.

از سوی هم نیروهای مخالف مسلح دولت نسبت به سال های گذشته قدرتمند تر شده اند.

وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز دوشنبه به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کشورش گفت: «ما یک رویکرد منطقه‌ای به این (کشور) روی دست می‌گیریم. ما آن را به زودی به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنیم تا تصمیم بگیرد.»

جنرال ماتیس گفت که درخواست جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان مبنی بر فرستادن سربازان اضافی، بیشتر شامل سربازانی خواهد بود که نیروهای افغان را آموزش و مشورت داده و به آن‌ها کمک می‌کنند، و احتمالاَ در سطح یک لوا خواهند بود.

ماتیس گفت: «این یک تغییر اساسی خواهد بود تا ما در بخش حمایت‌های هوایی به موقعیتی برسیم که من آن را برتری واقعی می‌خوانم.»

در همین جلسه استماعیه، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا گفت که «با عین گزینه‌ای» که از سوی ترامپ و ماتیس در نظر گرفته خواهند شد، برای بهبود وضعیت امنیتی افغانستان تلاش می‌شود.

استراتیژی جدید آمریکا برای افغانستان؛ رویکرد منطقه یی خواهد داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد