استرالیا-از-همکاری-دوامدار-دفاعی-با-افغانستان-خبر-داد

سفارت استرالیا در کابل اعلام کرده که در بخش دفاعی همکاری دوامدار با افغانستان خواهد داشت و تا سال ۲۰۲۰ نیز متعهد شده سالانه تا سقف ۸۰ میلیون دالر به کشورمان کمک نماید.

به گزارش افغان نیوز: سفارت استرالیا با نشر اعلامیه یی گفته است :"برای ما افتخار است که در هفته گذشته از رئیس جمهور اشرف غنی  به عنوان نخستین دیدار رئیس جمهور افغانستان ازاسترالیا، استقبال نمودیم".

بازدید رئیس جمهور غنی روابط پایدار و قوی میان مردم افغانستان و استرالیا را برجسته نمود، که شامل خدمات مردان و زنان نیروهای دفاعی استرالیا، دیپلومات ها و افراد ملکی آن کشور در کنار مردم افغانستان میشود.

سفارت استرالیا افزوده که این سفر تاریخی، گسترش همکاری میان هر دو ملت را مورد تاکید قرار داد و یک فرصت ارزشمند برای بحث روی وضعیت جاری امنیت و همکاری توسعه یی را به میان آورد.

از سال 2001 بدینسو ما افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم و ساختن یک ملت قوی و پویا کمک نموده ایم.

دراعلامیه سفارت استرالیا آمده است که در بخش دفاعی همکاری دوامدار میان هردو کشور وجود دارد و استرالیا به ترمیم هلیکوپترهای Mi-17 ارتش افغانستان ادامه می دهد.

سفارت استرالیا افزوده که به عنوان عضو ائتلاف بین المللی، به تعهدات خود در قبال افغانستان از طریق پرسونل نیروهای دفاعی، به حمایت آموزش، مشوره دهی، و کمک ماموریت حمایت قاطع ناتو ادامه می دهیم. این کمک ها شامل حمایت سالانه ازنیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان می باشد.

استرالیا تا کنون در حدود 360 میلیون دالر آمریکایی، به منظور تجهیز و حفاظت اردوی ملی افغان تمویل نموده است و در آینده نیز به کمک هایش ادامه خواهد داد.

این کشورعلاوه برکمک سالانه 80 میلیون دالر امریکایی خود تا سال 2020،در نشست سران ناتو در سال 2016 در وارسا تعهداتش رادر کنارجامعه جهانی تجدید نمود.

در جریان این سفر رئیس جمهورغنی، تفاهم نامه همکاری توسعه یی میان افغانستان و استرالیا به ارزش320 میلیون دالر امریکایی در جریان 4 سال را به امضا رساند،

مطابق این همکاری، استرالیا موافقت کرده که ساحات جدید همکاری را ایجاد کند که شامل تسهیلات مشورتی برای زیربنای اقتصادی به منظور توسعه زیربنای اقتصادی بحرانی در همکاری با بانک های توسعه یی بین المللی می باشد.

آن کشور اقدامات گوناگون را برای تقویت زنان و دختران، بهبود تولیدات کشاورزی، و تنظیم آب، آموزش کارمندان خدمات ملکی، و حمایت از ابتکارات ضد فساد موافقت کرده است.

همچنان تفاهم نامه جدیدی میان علوم زمین شناسی استرالیا و وزارت معادن افغانستان برای تقویت همکاری های علمی و تخنیکی در علوم زمین شناسی به امضا رسیده تا به مدیریت پایدار منابع انرژی، منرال و آب افغانستان کمک نماید.

استرالیا از همکاری دوامدار دفاعی با افغانستان خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد