استرالیا-در-چهار-سال-آینده-میلیون-دالر-به-افغانستان-کمک-میکند

در دیدار رئیس جمهورغنی با نخست وزیر استرالیا میان دو کشور تفاهم نامه همکاری چهارساله انکشافی به ارزش ۳۲۰میلیون دالر به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز: محمد‌اشرف غنی رئیس‌جمهور کشور که در استرالیا سفر کرده، عصر روز گذشته پس از گذاشتن اکلیل گل برپای منار قربانیان جنگ استرالیا، در مقر پارلمان آن کشور با مالکوم ترنبل صدراعظم استرالیا دیدار کرد.

در این دیدار هردو جانب در خصوص پیشرفت‌های اخیر افغانستان، همکاری‌های اقتصادی، مبارزه با تروریزم، تأمین حقوق زنان و کودکان و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر استرالیا، تلاش‌ها و دستاوردهای حکومت افغانستان را در زمینه‌های مبارزه با تروریزم، همکاری‌های اقتصادی، معارف، مبارزه با فساد اداری و تأمین اصلاحات و شفافیت، قابل قدر دانسته گفت که استرالیا در مبارزه با تروریزم، به عنوان شریک استراتیژیک بین‌المللی، در کنار افغانستان باقی می‌ماند.

رئیس‌جمهورغنی، ضمن ابراز امتنان از پذیرایی و مهمان‌نوازی صدراعظم استرالیا، از کمک و همکاری‌های استرالیا در بخش‌های مختلف با افغانستان تشکر کرد.

وی افزود که تروریزم و افراطیت برای منطقه و جهان تهدید میان‌مدت به‌شمار می‌رود و برای دفع و نابودی آن، نیاز به مبارزۀ مشترک همه کشورهای جهان می‌باشد.

محمداشرف غنی گفت که حکومت افغانستان در راستای تطبیق قانون، آزادی بیان، تأمین حقوق مردم به‌ویژه زنان و کودکان، معارف، مبارزه با فساد اداری و بخش‌های دیگر دستاوردهای قابل ملاحظه اى دارد.

در ادامه، درحضورداشت رئیس جمهورغنی ونخست وزیر استرالیا، وزیر اقتصاد افغانستان و وزیر خارجۀ استرالیا براساس تعهدات کنفرانس بروکسل، موافقتنامۀ همکاری‌های انکشافی را برای چهار سال به ارزش ۳۲۰ میلیون دالر به امضا رساندند.

در این دیدار، موافقتنامۀ همکاری‌های تخنیکی و ساینسی نیز میان افغانستان و استرالیا از سوی مقامات دو کشور به امضا رسید. 

استرالیا در چهار سال آینده 320 میلیون دالر به افغانستان کمک میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد