استعفا-نکردم-اما-در-برابر-زور-گویی-ارگ-ایستادم

علی احمد عثمانی وزیر پیشین آب و برق اظهار داشت که استعفا نکردم بلکه در برابر زورگویی های ارگ ریاست جمهوری ایستادگی نمودم و در نهایت تیم خاص در مورد من تصمیم غیر قانونی اتخاذ نمود.

به گزارش افغان نیوز: علی احمد عثمانی، وزیر پیشین آب و برق، روز یک شنبه(10، سرطان) طی یک کنفرانس خبری گفت که حکومت در بخش منابع آب فاقد پلان بوده و هیچ گونه برنامه مشخص برای توسعه پایدار ندارد. با در نظرداشت پلان ۵ ساله آب از سوی وزارت، افغانستان همچنان در خشک سالی به سر میبرد.

وی همچنان افزود؛ من استعفا نکرده بودم زیرا سه بار از سوی نمایندگان رای تایید گرفتم؛ اما بخاطر که اندوالی و قوم گرای در درون حکومت وجود داشت، در برابر زورگویی های ارگ ریاست جمهوری ایستادگی نمودم.

عثمانی گفت؛ تیم خاص برای تخریب و ممانعت سفرهای خارجی و انتقال صلاحیت به مشاورین سبب شد که ریاست جمهوری دست به اقدام غیر قانونی بزند.

وزیر پیشین آب و برق از ریاست اجراییه خواست که در مقابل تکروی های ریاست جمهوری ایستاد شود و بیشتر از این حمایت مردم را از دست ندهند.

آقای عثمانی همچنان از جامعه جهانی و جامعه مدنی خواست که از وزیران کار کن و شایسته حمایت کنند و نگذارند که کارمندان لایق قربانی سیاست قوم گرا و تکروی ارگ شوند.

این درحالی است که علی احمد عثمانی به دنبال لغو سفرش به هرات برای حضور در افتتاح پروژه تاپی، درباره اختلاف‌ها با رییس‌جمهور گفته بود که ارگ ریاست جمهوری در تلاش است که فعالیت‌های این وزارت را بپوشاند و یا کارکردهای آن را به‌نام وزارت دیگر به پایان برساند.

استعفا نکردم اما در برابر زور گویی ارگ ایستادم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد