استفاده-سیاسی-از-روز-استقلال-افغانستان-توسط-رهبران-امروزی

شماری از آگاهان مدعی اند رهبران سیاسی امروز با گرامی داشت از روز استرداد استقلال افغانستان برای منافع شخصی شان استفاده کرده و به جای متحد نمودن مردم به تفرقه انگیزی ها و اختلافات قومی و مذهبی دامن می زنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: احمد ولی مسعود برادر و بنیان گذار بنیاد احمد شاه مسعود امروز پنچ شنبه (26 اسد) در مراسم گرامی داشت از نود و هشتمین سالروز استرداد استقلال افغانستان که توسط این بنیاد برگزار شده بود گفت: از این روز باید برای اتحاد و همدیگر پذیری استفاده کرد اما در سالهای اخیر دیده می شود عده ای رهبران سودجو و مخالف ارزش های کشور از آن برای منافع شخصی خود سود می برند.

آقای مسعود تصریح می کند تا زمانی که برای مردم و ارزش های ملی خود ارج گذاری نکنیم هیچ کشور خارجی حاضر به این کار نشده و برای یکپارچگی و ترقی افغانستان آستین بالا نمی زند.

رئیس بنیاد احمد شاه مسعود می افزاید که در طول 16 سال گذشته میلیاردها دالر به این کشور  سرازیر شده اما هیچ گاه برای استقلال و آزادی بیان افغانستان برنامه ای ریخته نشده ، بلکه برای به بحران رفتن افغانستان برنامه های بزرگی راه اندازی شده است که رهبران سیاسی امروزه از این موضوع سطحی عبور می کنند.

او همچنان اظهار داشت افغانستان هنوز از استقلالیت و آزادی کامل برخوردار نمی باشد دولت، سیاست و حتی سخن گفتن ما همه به دستور خارجی ها صورت می گیرد و مستقل نمی توانیم در داخل کشور خود کاری را برای مردم خود انجام دهیم.

احمد ولی مسعود علاوه می کند که رهبران سیاسی ما میان خود و خارجی ها گیرمانده و نمی توانند صلح را در کشور تامین نمایند رهبرانی که در بدترین شرایط جنگی و هنجارها برای امنیت و ارامش مردم کار کنند به جنگ های شخصی و حزبی خود مشغول اند و از مردم فاصله گرفته اند.

در همین حال سید حسین اشراق پژوهشگر مسایل سیاسی نیز خاطر نشان ساخت کشور از ملیت گرایی به فرد گرای در حرکت است و زمامداران فعلی جامعه درصدد انحصار کردن قدرت می باشد.

آقای اشراق تاکید می وزد عدم توسعه نیافتگی سیاسی باعث نابسامانی های جدی اقتصادی و اجتماعی در کشور نیز شده است که راه حل آن تجربه گذاراز قومی شدن و شخصی شدن عرصه های سیاسی به سوی دموکراسی شدن است.

در همین حال این آگاهان از حکومت می خواهند تا در روز تجلیل از 98 مین سال یاد استقلال کشور برای اتفاق و هم دل شدن مردم خود یاد کرده نفاق و دو دلی را از میان مردم دور نمایند.

استفاده سیاسی از روز استقلال افغانستان توسط رهبران امروزی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد