استقبال-ارگ-از-تصمیم-ناتو-برای-ادامه-آموزش-و-تجهیز-نیروهای-امنیتی

ارگ ریاست جمهوری از تصمیم ناتو«کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی» برای تدوام مشوره‌دهی، آموزش و تجهیزات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان استقبال کرده است.

به گزارش افغان نیوز: دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری امروز (جمعه، اول حوت) در ‌تویتی نگاشته که حکومت افغانستان و ناتو در برابر یک تهدید مشترک مبارزه می‌کنند.

آقای مینه‌پال گفته؛ این تهدید مشترک به‌شمول القاعده، تمامی گروه‌هایی است که با گروه طالبان روابط مستحکم دارند. او تاکید کرده که گروه طالبان باید پس از توافق‌نامه‌ی دوحه، روابط خود را با القاعده قطع می‌کرد؛ اما نه تنها این رابطه قطع نشده، بلکه مستحکم‌تر شده است.

آقای مینه‌پال در توییتی خود نوشته که حکومت از فیصله ناتو مبنی بر آموزش، مشوره‌دهی، و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعایی افغانستان و اینکه ناتو نسبت به خروج نظامیان خود از افغانستان عجله نمی‌کند، استقبال می‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در پایان نشست وزیران دفاع این سازمان اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان هنوز هیچ تصمیمی درباره‌ی حضور آینده‌ی نیروهای‌شان در افغانستان نگرفته‌اند.

بااین‌حال، نشست دو روزه‌ای وزیران دفاع ناتو روز گذشته( پنج‌شنبه، 30 دلو) برای بررسی ماموریت این سازمان به گونه آنلاین برگزار شد.

استقبال ارگ از تصمیم ناتو برای ادامه آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد