استقبال-امارت-اسلامی-از-گزارش-تازه-بانک-جهانی

معاونت اقتصادی ریاست الوزرای امارت اسلامی نسبت به گزارش اخیر بانک جهانی پیرامون وضعیت اقتصادی افغانستان واکنش نشان داده و آن را مطابق واقعیت‌های عینی اقتصاد کشور دانسته است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرای ا.ا امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته که از سوی بانک جهانی گزارشی مبنی بر وضعیت اقتصادی افغانستان منتشر گردیده که واقعیت‌های در ارتباط به وضعیت اقتصادی در آن منعکس شده است.

در اعلامیه آمده است که امارت اسلامی از واقعیت‌های منعکس شده در این گزارش استقبال و به این باور است که واقعیت‌ها و موضوعات بازتاب یافته در گزارش پیرامون رشد اقتصادی کشور، تصویر واضحی است که بانک جهانی ارایه نموده است. 

طبق اعلامیه، در این گزارش آمده که قیمت مواد خوراکی و نفتی کاهش یافته، ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی ثابت، در کنار صادرات سطح واردات و عواید ملی نیز افزایش یافته است.

معاونت اقتصادی تاکید کرده که امارت اسلامی به این باور است که اگر جامعه جهانی به جای تحمیل محدودیت‌ها بر تعامل مثبت توجه نماید، بی تردید که افغانستان در عرصه اقتصادی بیشتر از پیش پیشرفت خواهد کرد. بار مسوولیت آن بر دوش جامعه جهانی کاهش خواهد یافت. 

معاونت اقتصادی از تمامی سازمان‌ها و ادارات کمک کننده خواسته که در بازسازی افغانستان سهم بگیرد تا بیکاری کاهش و بر وضعیت اقتصادی کشور بیشتر از این تاثیرات مثبت رونما شود. 

در اعلامیه از بانک جهانی خواسته شده که آن شمار از پروژه‌های که کار آن نیمه تمام مانده، تمویل تا کار این پروژه‌ها تکمیل گردد.

با این حال، بانک جهانی امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ جوزا) در گزارش تازه وضعیت اقتصاد افغانستان را بررسی کرده و بیان داشته که نرخ تورم در این کشور رو به کاهش است.

در این گزارش آمده است که نرخ تورم در ماه مارچ سال جاری ۱.۹۴ درصد و در ماه فبروری ۳.۵ درصد بوده است، این در حالیست که در سال ۲۰۲۲ نرخ تورم در افغانستان ۱۸.۳ درصد بوده است.

 

 

استقبال امارت اسلامی از گزارش تازه بانک جهانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد