استقبال-سازمان-ملل-از-تمدید-آتش-بس-میان-دولت-افغانستان-و-طالبان

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان با نشر بیانیه یی از تمدید آتش بس از سوی دولت افغانستان استقبال کرده و خواهان ختم جنگ میان طرف های درگیر شده است.

به گزارش افغان نیوز: هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) با نشر بیانیه یی نوشته است که از رعایت اتش بس از سوی دولت افغانستان و طالبان قدر دانی می کند.
یوناما از حمایت وسیع مردم افغانستان برای آتش بس و صلح متاثر گردیده و از تصمیم رئیس جمهور غني قدر دانی میکند که به صدای مردم افغانستان برای تمدید آتش بس پاسخ داد.

بر اساس اعلامیه، یوناما از طالبان میخواهد که برای خواهش افغانها برای خاتمه جنگ پاسخ مثبت بدهد
تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و رئیس یوناما گفت: " تمدید آتش بس از سوی دولت فرصتی روشنی را برای راه حل از طریق مذاکره برای این درگیری فراهم می کند. این فرصت را نمیتوان از دست داد". 
یاماموتو گفت: " من بارها اعلام کرده ام که حل اختلافات از طریق مذاکره ممکن است. حالا من اعتقاد دارم که می تواند صلح قریب الوقوع باشد"

رئیس دفتر یوناما در افغانستان بیان کرده که من خواستار گام های اساسی برای آغاز مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان هستیم تا رنج مردم افغانستان پایان یابد.

وی بیان کرده که پیشنهاد صلح دولت افغانستان، که توسط جامعه بین المللی پشتیبانی شده است، می تواند هر موضوع را مورد بحث قرار دهد.

" یاماموتو گفت: "من از تمام کشورهای ذیدخل از جمله کشورهای منطقه دعوت می کنم تا از این آغاز جدید صلح حمایت کنند."
 

استقبال سازمان ملل از تمدید آتش بس میان دولت افغانستان و طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد