استقبال-شورای-عالی-صلح-از-نمایندگی-ملا-برادر

یک روز پس از گماشته شدن ملا عبدالغنی برادر به عنوان رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شورای عالی صلح افغانستان از این اقدام ستایش کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عطا الرحمان سلیم معاون شورای عالی صلح گفته است که ملا برادر برای آغاز گفتگو‌های مستقیم و بین الافغانی نقش مهم می‌تواند داشته باشد.

طالبان مسلح به روز پنجشنبه در یک اعلامیه گفتند که ملا عبدالغنی برادر به عنوان رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر تعیین شده و این اقدام بخاطر تقویت پروسه مذاکرات با امریکا و انجام بهتر آن صورت گرفته است.

در اعلامیه گفته شده که با تعیین ملا برادر همچنان تیم مذاکره کننده طالبان مذاکرات خود را با جانب امریکا ادامه خواهد داد و کدام تغییر در آن رونما نخواهد شد.

این در حالیست که گروه طالبان روز دوشنبه مذاکرات با نمایندگان امریکا بر سر مسئله صلح افغانستان در شهر دوحه قطر را آغاز کردند و بر اساس گزارش‌ها برای پنجمین روز این مذاکره ادامه دارد.

برادر در سال ۲۰۱۰ میلادی در شهر کراچی پاکستان بازداشت شده بود.

مقام‌های افغان به تکرار خواهان رهایی ملا عبدالغنی برادر شده بودند و گفته بودند که وی می‌تواند نقش مهم را در روند صلح افغانستان ایفا کند.

از آقای برادر همواره به عنوان نفر دوم طالبان و کسی که دارای رابطه‌ای نزدیک با ملا محمد عمر، رهبر سابق طالبان بوده، نام برده می‌شود.

ملا عبدالغنی برادر، یکی از چهار نفری است که در سال ۱۹۹۴ میلادی گروه طالبان به رهبری ملا عمر را تأسیس کردند.

ملا برادر پس از سقوط "رژیم طالبان" در افغانستان، شورای کویته، مهم‌ترین تشکیل طالبان پس از سقوط این گروه را رهبری می‌کرد.

استقبال شورای عالی صلح از نمایندگی ملا برادر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد