استقبال-کرزی-از-دیدار-رهبران-پاکستان-و-هیأت-طالبان-در-اسلام‌آباد

رییس جمهوری پیشین افغانستان از دیدار اخیر رهبران پاکستان و هیأت مذاکره‌کننده طالبان در اسلام‌آباد به‌‌عنوان تلاش‌ برای صلح، استقبال و ابراز امیدواری کرده است.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین افغانستان امروز شنبه( ۱۳، میزان) در توییترش نوشته که ضمن استقبال از این تلاش‌ها خواهان این است که همه طرف‌ها این روند را با شفافیت کامل به پیش ببرند.

آقای کرزی افزوده‌است: "ما همچنین از پاکستان می‌خواهیم که در این تلاش‌ها ممد و همکار باقی بماند تا با گرفتن نتیجه مثبت از این پروسه، روابط میان دو کشور تقویت شود."

قابل ذکر است که هیأتی از گروه طالبان روز چهارشنبه هفته گذشته به پاکستان سفر کرد و روز پنج‌شنبه با مقام‌های پاکستانی از جمله وزیر خارجه و مقام‌های استخباراتی این کشور دیدار داشت.

وزارت خارجه پاکستان در اعلامیه‌ای گفت که در این دیدار روی پروسه صلح افغانستان و لزوم از سرگیری مذاکرات میان امریکا و طالبان گفتگو شده‌است.

این در حالی است که حکومت افغانستان از میزبانی پاکستان از نماینده‌های گروه طالبان انتقاد کرده و گفته که میزبانی از گروهی که هنوزهم دست‌‌اش به خون مردم افغانستان آغشته است، خلاف تمام اصول و روابط میان کشورها است.

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ارگ ریاست جمهوری، روز پنج‌شنبه گفت که سفر نمایندگان طالبان و نشست رهبران این گروه با مقام‌های پاکستانی، هیچ کمکی به روند صلح افغانستان نمی‌کند.

با این وجود، وزارت امور خارجه اعلام کرده که این‌بار پاکستان برای آغاز گفتگوهای صلح می‌کوشد از همین‌رو وزارت خارجۀ افغانستان از میزبانی این کشور از طالبان استقبال می‌کند.

استقبال کرزی از دیدار رهبران پاکستان و هیأت طالبان در اسلام‌آباد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد