استیضاح-وزرای-امنیتی-وضعیت-امنیتی-را-بدتر-میکند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان تصمیم داشتند که در پیوند به حمله روز چهارشنبه، وزرای امنیتی را اسیتضاح نمایند که تنها با کمبود یک رای این تصمیم معلق ماند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نمایندگان مجلس در نشست عمومی امروز دو شنبه (۲۳حوت) در مورد غفلت وظیفوی مسئولان امنیتی بحث کردند و تاکید داشتند که برای رد صلاحیت این مسئولین صندوق گذاشته شود.

اما در این میان شماری دیگر از اعضای مجلس نمایندگان با این روند مخالف هستند و میگویند که با سلب صلاحیت وزرای امنیتی، وضعیت امنیتی بدتر می شود.

غلام فاروق مجروح گفت: "با استیضاح وزرای امنیتی وضعیت را بهتر نمی توانیم؛ باید در بخش های استخباراتی اصلاحاتی به وجود آوریم تا بتواند برای شرایط کشور پاسخگو باشد".

هیلی ارشاد عضو مجلس نیز گفت: "تا وقتی جاسوس‌ها که تعداد آنان به ۱۰۰ نفر هم نمی رسد و برخی آنان در ولسی جرگه نیز هستند، از نظام پاکسازی نشود، با رد صلاحیت وزرای امنیتی نیز نمی توانیم کاری را به پیش ببریم".

برخی از نمایندگان می گفتند که ابتدا باید مجلس در مورد حادثه شفاخانه نظامی ۴۰۰ بستر ارتش تحقیق و بررسی مستقلانه انجام دهد و بعد در یک رای گیری علنی وزرای امنیتی رد صلاحیت شوند.

سایر اعضای مجلس تاکید داشتند که باید وزرای امینتی شامل (وزیر دفاع، وزیر داخله و رئیس عمومی امنیت ملی) از سمت شان برکنار شوند.

همایون همایون نایب اول مجلس نمایندگان میگوید وزیر دفاع کشور توانایی رهبری ارتش را ندارد و این فرد افغانستان را بیشتر به چالش میکشد.

سر انجام هیات اداری مجلس، فورم استیضاح وزرای امنیتی را روی میز گذاشت و تنها ۴۷ نماینده آن را امضا کردند؛ در حالی که مطابق اصول وظایف داخلی مجلس، برای درخواست استیضاح ۴۸ امضا که ۲۰ درصد کل اعضای مجلس را تشکیل می دهد لازم میباشد.

استیضاح وزرای امنیتی وضعیت امنیتی را بدتر میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد